reklama

čo s tým robíte?


reklama

Ahojte baby. Slnko Niektoré máte už strašne vela výrobkov. Robíte to všetko pre seba a ako darčeky? ....alebo ste to skúšali aj predávať?Kvietok


reklama


reklama

Komentáre

Niektorí predávajú, niektorí darujú, niektorí vySWAPujú... Faktom zostáva, že pri predaji málo kto ocení, koľko úsilia a námahy výrobky stáli. V dnešnej dobe sú aj materiály dosť nákladné. Sama háčkujem, chceli po mne dosť veľký háčkovaný obrus a keď som povedala len cenu materiálu, tak z toho zrazu zošlo. A to som si nezaúčtovala ani halier za prácu...Plačem

vikush, Št, 14.05.2009 - 15:52

je pravda ako Danielka píše ak to chceš predať tak ľudia nevedia prácu oceniť a mám aj opačný príklad.ja mám napr.u kamarátky nejaké obrázky a sťažuje sa že sa nepredáva.u nej je zasa problém že si na to až moc nahodila.kto vie,že niečo také robím chodia ku mne.snažím sa zohnať materiál čo najprijateľnejšiu cenu a aby sa produkt nepredražil.obrázky robím na sololitové dosky alebo plávačku.tým sú obrázky o hodne lacnejšie.som na materskej takže nejaká korunka sa zíde.ale takisto tiež veľa darujem.Kvietok Slnko Kvietok

meggy, Št, 14.05.2009 - 16:13

dnes som bola v obchode ... všetko za 30 sk .... poviem vám, že mi riadne spadla sánka, ked som tam videla obrázky , ktorých servítky su uplne nové a stáli jeden 45.- a keby sme si objednávali len poštovné vyjde 65 a kde je este rámcček a práca a cas k tomu.

A pritom keď si to tak vezmete, tak je to dosť smiešne, že sa nepredáva, nie? Veď si len mrknite čo stojí v obyčajnom tescu nejaká prázdna plechovica na kávu ozdobená akýmisi kávovými zrnami, alebo iné dekoratívne pôsobiace srandičky (o oblečení nehovoriac, ešte som si nekúpila nič, čo by vydržalo dlhšie ako dva roky) a porovnajte to s kvalitou našich prác. Ak vám vyjde z toho, že nás možno aj prežijú a pritom sa zmenia len nepatrne, čiže sú pri tej cene za náklady a prácu skoro za facku, tak ste rátali dobre. Na komplikovanú a nádhernú bižutériu od Elenky a ďalších sa nehrabú podľa mňa pomaly už ani špičkové zlatníctva, podobne je to s háčkovanými obrúskami od narcis (koľko vydrží nejaká čipkovaná umelina?), vyšívanými obrusmi od Magdy, servítkovačkami od annie, umelé vajcové atrapy sa s Ečkou tiež nedajú porovnať a na kreativitu Steličky len tak niekto nevyzrie. Na to už treba čarodejný kurz Veľký úsmev. Nech mi odpustia všetky nemenované, nemôžem písať taký dlhočizný príspevok. Jednoducho sme bombové Veľký úsmev, to len ľudia sú krepí.

oslo1, Št, 14.05.2009 - 18:52

Co sa tyka mojich vysivanych pokladov, tak tie som robila iba pre seba (par som tiez rozdala).
Moje krabice z papiera som rozdala v praci kolegom, co mi dali stare noviny bez blbych reci, plus dalsie urobim pre rodinu a priatelov.
Neoplati sa predavat, pretoze ten, kto nerobi rucne prace, neoceni pracu, a ten kto robi, ten si to urobi aj sam.

MagdaV, Št, 14.05.2009 - 19:53

Martinka, dievčatá majú 100% pravdu. Naozaj nepredáš žiadnu ručne vyhotovenú prácu za jeho skutočnú hodnotu / teda ak si spočítaš materiál, prácu, čas, ktorý si potrebovala na jeho výrobu a prípadne aj spotrebovanú energiu - elektrina, plyn, spotreba vody a pod./ Hovorím to z vlastnej skúsenosti, pretože som bola veľa ráz v Bratislave v ÚĽUVe / naposledy práve dnes /, kde si rady pozrú moje výšivky, aj ich ocenia, ale hneď mi povedia, že fakticky sú nepredajné, pretože mi nik za výšivku na ktorej som robila 3 - 6 mesiacov / a niekedy aj viac / nezaplatí 500 eur. Pretože oni tiež musia mať zisk a tým by sa výšivka predražila ešte o 65 eur. A potom by sa nepredala už vôbec. Zároveň mi poradili, aby som robila menej prácne a ľahšie výšivky ako je hardanger a hlavne, aby som si skúsila zohnať ručne tkané plátno, pretože vraj o to je záujem. Tak sa budem musieť obzrieť kdesi po Kopaniciach, alebo že by som sa naučila ešte aj tkať? No to aby som už začala rozmýšľať, kde zoberiem ľan alebo konope na to plátno.

LadyS, Št, 14.05.2009 - 21:01

však pri troche šťastia sa podarí doma vypestovať Chichocem sa

Aj veselo bude...Kvietok
Ale teraz vážne, neskúšali ste niektorá predávať v zahraničí /napr. E-Bay/?
Myslím, že to by bola schodnejšia cesta, aspoň čo sa predajnosti týka.

Dasa_, Št, 14.05.2009 - 21:25

ja si myslím, že čo sa týka zahraničných servrov, treba mať netuctový, originálny tovar. Niečo, čím prirodzene zaujmeš, také, čo si nespraví ktokoľvek doma. Originálne práce. A treba mať trochu premyslené aj sposoby platenia, zasielania. Ale v časoch Pay-palu toto už asi nie je problem. Akurát keby balíky do zahraničia neboli tak drahé. Ideálne, ked má výrobok obálkový rozmer :)))

A veru, nájdu sa tu podľa mňa výrobky, ktoré by mohli mať aj medzinárodný úspech, len sa treba odhodlať.

linda5, Št, 14.05.2009 - 21:57

Jooj, čo sa týka obálkového rozmeru, tak na to by som bola ideálna Chichocem sa Mne by sa toho dosť zmestilo do jednej obálky Úsmev)))

Dasa_, Št, 14.05.2009 - 22:17

No tak vyskúšaj :))

Treba si trochu aj veriť.

Dasa_, Št, 14.05.2009 - 22:39

neprovokujem, posúvam dale Úsmev Úsmev

Ale vážne, prečo to neskúsiť, máš ideálny "tovar"

A za vystavenie zvyčajne nič nedáš. Skôr môžeš získať nové vedomosti, keď budeš zvládať nástrahy takého pay-palu, posielania balikov... Alebo aj fotenia, upravy obrázkov, aranžovania na fotenie ... Nikdy nevieš, kedy sa ti to môže zísť.

(samozrejme, tieto slová su myslené pre všetkých, nijak konkrétne. Ale každá nová zručnosť, ktorú nadobudneme nás zase posunie niekam inam)

linda5, Št, 14.05.2009 - 22:47

Si poklad, je to fakt posun pre všetky šikulky, ktoré by sa chceli so svojimi dielami zviditelniť. Ja osobne neviem, ako by som to zvládala, chýbajú mi širšie zručnosti so spracovávaním údajov Smútok

Dasa_, Št, 14.05.2009 - 22:54

no ved čo nevieš, to sa spýtaš, nie? Na to sú predsa rôzne internetové diskusie. Ak vieš, že chceš, treba to skúsiť.

linda5, Št, 14.05.2009 - 23:01

Hm, tuším ich budem využívať, budem "bombardovať" svojimi otázkami, lebo si klepla klinček po hlavičke. Vyslovila si nahlas to o čom som v kútiku uvažovala. Viem čo chcem. Slnko

hmmmm ake by bolo fajn, keby sme sa aj my uzivili pracou ktoru tak radi robime.... no na materskej mi je titul chemicky inzinier fakt na srandu, este ze koncom leta bude vino a palenica - aspon tam trochu porozhybem sede mozgove, nech si ruky oddychnu

Odznelo tu dosť rovnakých problémov. Aj mňa v ÚĽUVe nahovárali na jednoduché tvary a to by som skĺzol do podoby nejakých košíkov, čo dovážajú odniekiaľ z Ázie do kvetinárstiev. Oslo mala pravdu v tom, že ľudia, čo ničomu nerozumejú, tí si to nebudú vedieť ceniť a zručnejší si to urobia sami, prípadne s niekým vymenia. Pritom ak by aj tá ostatná časť verejnosti niečo robila, tak by prestali trpieť aj duševnými poruchami. A úplne smiešne vyznieva fakt ak príde nejaká pozvánka na Jarmok, kde píšu ako chcú človeku pomôcť. Ale nepíšu, že chcú pomôcť predovšetkým samým sebe a ušetriť peniaze, ktoré potom môžu investovať inde alebo zaplatiť nejakému superstar za dvojhodinové vystúpenie. Pritom, fakt že niekto baví návštevníkov 12 hodín svojou ukážkou je nepodstatný. Veď si predaj, ale komu keď sa ľudia chcú len pobaviť a pozerať sa.

Gabka4, Pi, 15.05.2009 - 08:37

Vo všetko s Vami súhlasím. Výtvory zlatých šikovných ručičiek sú na nezaplatenie. Doma mám len pár svojich výrobkov (zvonček, vajíčko, vianočné gule), no všetko ostatné robím ako darčeky pre rodinu a priateľov. Je isté, že ten, kto nevie a možno ani netuší, koľko času, námahy, precíznosti a nápadu výroba čo i len drobnosti obnáša, neocení jeho skutočnú krásu a kvalitu. Bola som na kurze pletenia košíkov v Krivej. Dalo mi naozaj moc. Slnko Zistila som, aké je vyrobiť "obyčajný" košík (aj keď v tomto som len začiatočníčka). Keď som predtým videla, že chcú košíkari 300,- - 400,- Sk tak som váhala, ale teraz? Pýtajú málo, lebo viem, koľko času obnáša ich výroba - nezaplatená robota! A keď som videla v "35-ke" že za takého výtvory predávajú... Niektorých obchodíci mi hovorili, že odkúpia, nech si poviem cenu, no ak by si ešte oni na to niečo prihodili, ten výrobok sa nepredá a ľudia si kúpia podobný radšej v spomínanom lacnom obchode, je im to jedno, či je to ručná práca, alebo pásový výrobok.Plačem

Súhlasím so všetkým vyššie napísaným. Naši ľudia by chceli všetko a pokiaľ by sa dalo tak najradšej zadarmo. Myslím si, že nevieme oceniť ručnú a originálnu tvorbu. Našu. Pretože kopa Slovače si zo zahraničných dovoleniek nakúpi ich ručné práce- hodváb, keramiku, obrázky a pod a vtedy neľutujú vycapiť za nich mastné sumičky- veď je to z tramtárie a je to ručná práca!Mne sa občas podarí predať nejakú vecičku, ale v podstate za materiál. Pred veľkou nocou to boli vajíčka. Asi 10 ks. Patchvorkové. Pred vianocami som urobila myslím okolo 60 kvetináčov a všetci dookola dostali kvetináčové darčeky. Teším sa keď môžem dať originálny darček. Potom chcú ešte aj dorobiť ďalšie, ale keďže je to rodina, tak to peniaze neberem.
Čo ste vyššie spomínali tie zahraničné stránky, môžte to vysvetliť bližšie, nemám páru o čom ste hovorili a aké to sú stránky?ď.

Dasa_, Pi, 15.05.2009 - 09:43

A ešte sa trochu vyjadrím k tomu oceňovaniu. Po pravde, sami si niekedy robime zle - na jednej strane by sme radi lacno nakupovali, na druhu stranu draho predávali. Súhlasim, to by bol najlepší biznis, ale nedá sa tak fungovať stále. Vždy treba hľadať aj kompromisy. Aj ked sú ťažké.

A toto neplatí len o ručných prácach - aj iné veci, oblečenie, nábytok ...

Dasa_, Pi, 15.05.2009 - 09:39

k tým zahraničným stránkam, toto je napríklad jeden z ideových vzorov fleru http://www.etsy.com/
A poznam slovenky, čo tam predávajú :)) Ale nie je ich veľa

Pozor, hľadaním inširácie sa dá stráviť neskutočne veľa času :)))

Dáši to máš teda pravdu - hľadanie inšpirácie je nekonečný príbeh...vždy dookola Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok

Dasa_, Pi, 15.05.2009 - 11:21

Niekedy trvá celkom dlho, kým si človek uvedomí, že miesto tvorenia iba hľadá a hľadá a hľadá Veľký úsmev Veľký úsmev Viem podľa seba.
Riadny žrút času Pohoda Pohoda

Tak mne sa podarilo co to popredat, drvivu vacsinu rozdat a nieco mam doma, nejake tie srdcovky a hlavne prvotiny, tie si clovek tak cicika.
Kedze ja robim decoupage, co v podstate zvladne kazdy, velmi by som sa s tym na trh nehrnula. Ale dumam ze sa skamosim s nejakou kvetinarkou a popcham jej nejake flase medzi kvety a snad by sa zadarilo aj nieco popredat :)

...A na kolko tak hodnotíte obrázok na sololite s rámčeko? keby som mala takú šancu, tak ani neviem kolko pýtať. Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

Jediné odvetvie, ktorému finančná kríza permanentne chodí na návštevu od čias, kedy ľudia zaviedli platidlá.

Dobra tema. tak toto aj mna velmi zaujimalo, hlavne ked vidim chrlit tie nespocetne mnozstva vytvorov niektorych artmamin:)ja sa priznam ze mna od tvorenia odradza hlavne to ze nemam co s mojimi vytvormi robit. byt maly. Co som potrebovala som si porobila, pomalovala. ked sa mi nieco okukalo tak som predala. teraz na predaj vyrabam ale len papierove ozdoby.Vzdy sa na nich vyburim.O to ludia este maju zaujem co si vsimam. Niekedy mam aj dve zakazky naraz. Skoda ze len jedny ruky:))))len ma stve ze ludia si stale objednavaju len jeden druh a ja by som rada uz aj nejaku zmenu:))))Ale co sa tyka toho zeby som na tom zarobila tak to nie. robim to pre radost. Hlavne pre to aby sa ludom pacilo. A velmi ma tesi ked sa im moja praca paci. mam z toho sakramentsky dobry pocit. Co sa tyka servitkovej tak to uz robi kde kto.O vysivane a hackovane veci zaujem nie je. Mladi ludia nekupia a stara generacia si to vie vyrobit aj sama. je tazke vobec vymysliet nieco co nikto nepredava:))) Tot moja skusenost. predala som uz aj ja nejake servitkove veci ale tiez to nebolo na zarobenie ale skor len tak ze mi to bolo luto zahrabat niekede v skrini a takto som niekoho aspon potesila:))))

martinka sololitove obrazky idu okolo 5€. za viac ich nepredas. Cize to robis viacmenej pre svoj dobry pocit:)))))

co sa tyka predaja, je to brutal...s kamoskou si platime ucet MMB, ale cca 15 € na mesiac je brutal vela, musime tolko platit, kedze ponukame rucne vyrobky ... kamoska ponuka ciapocky po 5 € (!!! v porovnani s inymi mame bezkonkurencne najnizsie ceny...a to som ju prehovarala od zaciatku, nech zvihne cenu)... takze kolko tych ciapok musi predat za mesiac, aby sa jej to oplatilo? na facebooku mam album mojich vyrobkov, vacsinou maju dobry ohlas, no co ma prekvapilo najviac, kamoska zijuca v nemecku mi pisala, ze kupili svojmu babatku (teraz ma 4 mesiace) hackovane papucky za 30 € a nelisili sa nicim od tych, co im hackovala teta zo slovenska... teraz si jej svagrinka u mna objednala pre tu malu supravicku bolerko, saty, ciapocku a s vycitkami svedomia som si vypytala 30 € (material bol cca 10) a ona suhlasila....takze tak...

Dasa_, Ne, 17.05.2009 - 09:30

Vo všeobecnosti, nielen pri ručných prácach, ale v podnikaní všeobecne plati taká jedna zásada, ktorá na prvý pohľad je divná,bohužiaľ je pravdivá: " Vyrobiť dokáže v podstate ktokoľvek, ale predať, to je umenie"

je to smutné, ale taká je skutočnosť.

Myslím, že v obchodovaní vynašli už hádam aj neandrtálci formu obchodu, ktorej sa dnes hovorí barter a doteraz ju nikto nezavrhol ani nezrušil.

No dobre- barter- ale co ked mas nadprodukciu, podla zasad ekonomiky by si mal zacat produkovat kapital a mat sa lepsie, ale v tomto pripade je nadprodukcia na obtiaz.
Bartrovat mozes len do tej miery, ze este nieco doma potrebujes a mas s kym vymienat. ale v obchode mi za moje sklo chleba nedajuSmútok

Závisí kde a ako sa dohodneš. Ale určite nerátaj s tým, že budeš niekde nosiť kamióny.

Tak ja som v sobotu vzala do Lietavskej Lucky vsetko co som mala doma porobene, na ukazku, plus este keraplastove somarinky....Je to diagnosticky ustav, kedysi polepsovna, a dievcatam sa moje veci tak pacili, ze ich chceli pokupit. Moja odpoveda bola NIE, Nepredajne a sklamanie vystriedala obrovska radost, ked som im to na zaver vsetko za odmenu a sikovnost rozdala. Takze okrem svojich nadhernych prac dostali aj odo mna nieco na pamiatku....
Akosi by som nedokazala zobrat ani cent...mne to neslo ani cez hrdlo....rozdali sa aj obrazky z mojich zaciatkov o ktore niektori ludia ani len nezavadili pohladom Úsmev
Cize sa mi doma urobilo kopec miesta a mozem zacat produkciu odznova, xixixixixi
Tesim sa tomuuuuuuuuuuTlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama