Keď sa spojí retro stolička a auto značky Favorit - Výstava Sedí to

Dátum a čas akcie: 

26.04.2017 12:00 to 07.07.2017 18:00

Miesto akcie: 

Dizajn štúdio ÚĽUV, Dobrovičova 13, Bratislava

Ústredie ľudovej umeleckej výroby otvára novú výstavu pod názvom Sedí to.  Retro stoličky od známych slovenských dizajnérov z obdobia od 50. až do 80. rokov ožili v rukách študentiek z Ateliéru textilnej tvorby. Originálne tkané čalúnenia stoličiek privodia návštevníkom spomienky na dobové plagáty, reklamy, ale aj na populárny automobil Favorit a telovky zo spartakiády. Výstava Sedí to bude verejnosti prístupná v Dizajn štúdiu ÚĽUV v Bratislave od 26. apríla do 7. júla 2017. 

Výstava Sedí to

Trvanie výstavy: 26.4.2017 – 7.7.2017

Otváracie hodiny: Po. – Pia. od 12.00 – 18.00 hod.

Príbeh projektu odštartoval dobročinný skutok, keď Slovenské múzeum dizajnu darovalo kolekciu stoličiek a kresiel Ateliéru textilnej tvorby, ktorý pôsobí na VŠVU v Bratislave. Tvorivým rámcom sa stal samotný dizajn stoličiek z obdobia od konca 50. až do začiatku 80. rokov minulého storočia. Každá stolička, kreslo nesie typické znaky dizajnu svojej doby. Najstarším kusom kolekcie je sklolaminátová stolička Františka Jiráka z roku 1958. Nechýba ani ikonický sedací nábytok Viliama Chleba z roku 1978 s typicky ohýbanou rúrkovou konštrukciou.

Študentky nepristúpili k objektu svojej tvorby s prehnanou úctou ako k historickému artefaktu. Skôr to poňali ako smerovku do minulosti a svojimi tkaninami pripomínajú zabudnuté momenty, udalosti z čias, z ktorých pochádzajú“ – hovorí kurátorka výstavy Adriena Pekárová.

Aplikované textílie transformované digitálnou technológiou žakárového tkania privodia návštevníkom nostalgiu dobových plagátov a typografií, obľúbených ručných prác v 70. rokoch, teloviek zo spartakiády, ale aj spomienky na vektorovú grafiku počítačových hier, záznam hudby z ekvalizéra, populárny Favorit, či žiarivé farby dobových reklám.

Celý koncept projektu Sedí to vytvoril oblúk medzi minulosťou a súčasnosťou, medzi dobovým dizajnom a modernými technológiami. Zapadnuté prachom sa ukázalo ako svieži zdroj inšpirácie a obohacujúceho poznania. Jednoducho, sedí to.

Pozvánka: 

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.