Korálkovanie

Náhrdelník z lana

Náhrdelník z lana - foto postup

Aj pri návšteve obchodu pre domácich majstrov môžete objaviť rôzne poklady. Napríklad lano. Stačí lepidlo, vhodné koncovky a nový náhrdelník je za pár minút hotový. Ako stvorený na letný večer.

Potrebujeme: 60-70 cm lanka z domácich potrieb, lepidlo na textil, vhodné bižuterne koncovky s karabínkou. Také, do ktorých dokážeme vtlačiť koniec lana.

Fotopostupy: 

letné strapcové náušnice a náramok

letné strapcové náušnice a náramok - foto postup

Potrebujeme : bavlnky rôznych farieb,
                       koráliky,
                       afroháčiky,
                       voskovanú šnúrku,

Fotopostupy: 

Korálkové stromčeky šťastia - fotopostupy, inšpirácie

Korálkové stromčeky šťastia - fotopostupy, inšpirácie - foto postup

Korálkové stromčeky sa často nazývajú aj ako stromčeky šťastia. Toto označenie vychádza z feng-šuej a toto učenie radí stromček s osobným kameňom umiestniť v zóne bohatstva. Toľko k teórii. Keďže nie sme majstrerkami feng-šuej, ale majsterkami ručných prác, najskôr nás zaujíma ako stromček vyrobiť a až potom, kam ho umiestniť.:) Okrem toho, šťastná žena, ktorá má čas robiť to, čo ju baví, je zárukou šťastnej rodiny, bez ohľadu na osobné kamene a umiestnenie stromčekov v domácnosti.

Fotopostupy: 

Fotopostup na náramok pre chalanov

Fotopostup na náramok pre chalanov - foto postup

Ak by ste chceli spraviť radosť synovi, vnukovi, priateľovi vždy mladému dušou ... mám pre vás inšpiráciu na viazaný náramok.
Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, čierno žltý a čierno zelený náramok na úvodnej fotke sú viazané rovnako ako náramok v postupe. Moji chlapi ružovú zásadne odmietajú, Chichocem sa robila som ho len kvôli foteniu postupu, aj to som nemala úplne totožnú hrúbku šnúrok, tak to nie je celkom ono. Snáď ako postup to bude zrozumiteľné.

Fotopostupy: 

Fotopostup na shambala náramok IV.

Fotopostup na shambala náramok IV. - foto postup

Tento náramok sa líši od ostatných tým, že korálky navliekame na bočné šnúrky, ktorými viažeme uzol striedavo raz zhora raz zdola okolo strednej "vodiacej" šnúrky a vytvárame také pekné dvojuzly. Stredná šnúrka ma dlžku cca 40 cm a dlhé bočné šnúrky cca dvojnásobok. Potrebujeme min, 11 malých korálok, tento náramok je pre moju devu, na väčšiu ruku ich bude treba viac. Skúšala som tento typ náramka s väčšími korálkami, vzniklo voľačo avantagardné (giggle). Šnúrky spojíme na začiatku uzlom cca 8 cm od koncov šnútok a pripneme kancelárskou sponou a pevnú podložku.

Fotopostupy: 

Fotopostup na shambala náramok pre začiatočníkov

Fotopostup na shambala náramok pre začiatočníkov - foto postup

Pridávam postup na základný uzol na shambala náramok, ktorý nás naučila medulka. Ďakujeme. Farby pri postupe sú ozaj divotvorné, len kvoli pokusu o zrozumiteľnosť postupu. Korálky sa bežne používajú "luxusnejšie" a aj šnúrky sú vhodnejšie voskované, viď druhá časť postupu. (dakujeme adus za korálky) :-) Stredná šnúrka, na ktorú navliekame korálky ma dlžku cca 40 cm, bočné sú zhruba dvojnásobnej dlžky. Šnúrky spojíme uzlom cca 8 cm od konca šnúrok a prichytíme ich o pevnú podložku.

Fotopostupy: 

Fotopostup na shambala náramok trojradový

Fotopostup na shambala náramok  trojradový - foto postup

Ďalší pokus o shambala náramok. Potrebujeme 16 menších drevených korálok, použila som jutový špagát (vhodné sú voskované šnúrky a iné), clipboard a pomôžu aj tri kancelárske spony na uchytenie "vodiacich" šnúrok zospodu.

Fotopostupy: 

Fotopostup na shambala náramok kus iný

Fotopostup na shambala náramok kus iný - foto postup

Medulka nás s Martinkou naučila na stretnutí viazať klasické shambala náramky. A keďže nás dve nebaví robiť stále to isté, vyskúšali sme malú obmenu. Postup má dosť veľa obrázkov a ešte som neprišla na to ako dobre nafotiť postup na základný uzol, snáď raz. Základný uzol pletieme raz z jednej strany raz z druhej. Bočný uzol okolo korálok začíname najprv zhora (preloženie dlhšej šnúrky, okolo krátkej) a potom zdola, opakujeme podľa veľkosti korálky. Použila som jutový špagát a drevené korálky, vhodné sú aj voskované šnúrky, alebo iné a luxusnejšie korálky.

Fotopostupy: 

Fotopostup na korálkový stromček inak

Fotopostup na korálkový stromček inak - foto postup

Toto bol môj prvý pokus o korálkový stromček šťastia na zavesenie. Len "strieborný" drôt som mala o priemere 0,6 mm a bol hrubý. Nepočúval ma tak ako by som chcela, tak to nie je veľmi podľa mojich predstáv. Chichocem sa Snáď ako inšpirácia niekomu pomôže

Fotopostupy: 

Fotopostup na korálkový stromček

Fotopostup na korálkový stromček - foto postup

S dcérou Martinkou sme sa zase hrali, vyskúšali sme si prvýkrát stromček šťastia. Použili sme medený drôtik o priemere 0.4 mm, mohol by byť aj trošku hrubší a zelené korálky s priemerom 3,5mm v dvoch odtieňoch. Drôtik sme nastrihali na dlžhu cca 40cm a ohli napoly, ostatné je snáď zrozumiteľné z návodu. Potrebovali sme 24 vetvičiek s troma až šiestimi "očkami".

Fotopostupy: 

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.