Ozdobné obálky lepené potravinárskou fóliou

Pridal/a Dzenuska dňa 26.09.2022 - 10:48
Ozdobné obálky lepené potravinárskou fóliou - foto postup

Dzenuska

Vyskúšala som jeden postup, ktorý som našla niekde na nete. Je to rýchly a jednoduchý spôsob ako nalepiť na obyčajnú papierovú obálku textil, ja som to skúsila so zvyškami látok a aj so servítkou. Musím povedať, že s tou servítkou sa mi to pozdáva ešte viac, ale s látkou to funguje rovnako dobre. 

Budeme potrebovať:

  • papier na pečenie
  • potravinársku fóliu, ktorá v tomto prípade funguje ako lepidlo
  • žehličku
  • nožnice
  • kus látky alebo servítku - pozor, zo servítky použijeme len tú vrchnú potlačenú vrstvu tak ako pri dekupáži
  • podložku vhodnú na žehlenie

Ozdobné obálky lepené potravinárskou fóliou - postup 1

Dzenuska

Pripravíme si všetko potrebné na tvorenie ozdobných obálok. Látku pred použitím poriadne vyžehlíme. Ja mám na takéto pokusy odloženú starú žehličku po starej mame.

Dzenuska

Na podložku položíme papier na pečenie, na to dáme látku alebo servítku. Položíme ju tak, aby sme mali k sebe otočený rub látky. Na to jednu vrstvu fólie. Na celom postupe je vlastne najťažšie, položiť potravinovú fóliu tak, aby sa nepokrčila.

Dzenuska

Na fóliu položíme obálku, ubezpečíme sa, že látka aj fólia trochu prečnievajú okolo obálky.

Dzenuska

Na to všetko položíme ešte papier na pečenie a prežehlíme. Fólia sa rozpustí a vytvorí tak lepiacu vrstvu, ktorá spojí obálku a látky, prípadne servítku.

Dzenuska

Necháme vychladnúť, a potom dáme dole obe vrstvy papiera na pečenie.

Dzenuska

Komentáre

Látka na papierovej obálke drží dobre. Ja som mala bavlnenú tenkú látku z nejakých starých vankúšov, to držalo fajn. Videla som takto nažehľovať aj aplikácie na tričká, ale tomu by som neverila. Teda, verím, že to drží, ale či to znesie aj práčku, o tom trochu pochybujem. Rozmýšľam, že to skúsim na nejakom starom tričku.