Postup na pletenú čelenku – jednoduchý plastický vzor

Kto radšej pletie ako háčkuje a chcel by nejaký fakt jednoduchý plastický vzor, tak tento sa mi osvedčil. Mám čelenkové obdobie, lebo som zistila, že čelenky mi pristanú (doteraz som to netušila). A k tomu som doma vyhrabala knihu o pletení a háčkovaní po babke, tak teraz skúšam vzory.

Čelenka – návod na pletený vzor

Použitá priadza: Elian klasik (výpredaj 50 g 1,50 €, no nekúp to!:)       

Ihlice: č. 3,5

Spotreba: Na jednu čelenku som minula cca 2/3 klbka. Šírka čelenky je cca 10 cm, čo je taká širšia čelenka, kto chce, nech si uberie počet základných očiek, bude mať aj nižšiu spotrebu.                    

Počet očiek: 24  - jediné, čo musíte porátať je počet základných očiek. Tento vzor vychádza len ak ho pletiete s párnym počtom očiek.

Postup na pletenú čelenku – jednoduchý plastický vzor 1

Nahodíme si 24 alebo iný párny počet základných očiek.

1. riadok pletieme hladko.

2. riadok pletieme hladko.

3. riadok pletieme 1 očko hladko, 1 očko obrátene.

4. riadok pletieme 1 hladko, 1 obrátene. Tu je to veľmi jednoduché, lebo pletieme tak, ako sa nám očká javia. Tie, čo vyzerajú ako hladké, pletieme hladko, tie, čo vyzerajú ako obrátené, pletieme obrátene.

Celý postup opakujeme. 1. R hladko, 2. R hladko, 3. R 1 hladko, 1 obrátene, 4. ako sa nám očká javia. Tu je osem riadkov, už vidieť ako sa začína vytvárať vzor.

Pletieme do požadovanej dĺžky. Konce zošijeme a nosíme. Kto chce, môže si ešte upliesť pásik, ktorým čelenku v strede stiahne.

Postup na pletenú čelenku – jednoduchý plastický vzor - foto postup

Fotopostupy: 

Komentáre

Super, veru prichádza čas čelenkový a čiapkový ÁnoÁno

Jednoduchý a pekný vzor.diky

Skúšam aj ďalšie, určite pridám postupy;)

Pekný vzor...mohla si hodiť aj fotku na modelke (tebe) ÁnoPohodaSrdce

Artmama.sk