Ako odstrániť nálepky a etikety z fliaš - test postupov

Kto skúšal umyť nálepky a etikety z fliaš, ten vie, že to nie je úplne jednoduché. Niekedy to ide raz-dva, inokedy sa s tým natrápime. Závisí to zrejme od množstva aj typu výrobcom použitého lepidla. Chcela som očistiť fľaštičky od jogurtu, tak som si našla nejaké postupy a rady. Niektoré som vyskúšala. Ako to dopadlo? Niektoré zaručené rady vôbec nefungujú.   

Ako odstrániť nálepky a etikety z fliaš

Všetky postupy sa začínajú rovnako – nechajte fľaše 20 minút v teplej vode.

Toto je OK, po 20 minútach vo vode sa dajú papierové nálepky odlepiť, v horšom prípade zoškriabať. Na niektorých fľašiach zostane lepidlo len kde-tu a dá sa umyť teplou vodou, na iných fľašiach zostane súvislá vrstva lepidla, ktorá lepí ako o život a nedá sa odstrániť. Takéto boli aj tých mojich fľaštičkách. Tak som teda vyskúšala niekoľko prípravkov.

Čím odstrániť nálepky a etikety z fliaš

Jedlý olej

Vrelo neodporúčam skúšať to. Zamastíte seba aj fľašu a s lepidlom to ani nepohne.
Neodporúčam – efektivita 0 %

Jedlý olej na suchej fľaši

Podľa rady vo FB diskusii na stránke Artmamy som skúsila olejom natrieť suchú etiketu. Má to logiku. Suchú etiketu olej rozmočí. Výsledok bol 50:50. Na jednej fľaši to šlo super, s druhou to ani nepohlo. Rozdiel bol zrejme v druhu papiera. Ak je to normálna papierová etiketa, tak to ide fajn, niektoré etikety sú však akoby pogumované, tam to nejde. Tie sa však dajú celkom dobre odlepiť aj bez použitia čohokoľvek a tá trocha lepidla, ktorá na fľaši zostane sa dá aj zoškrabať. Takže toto odporúčam na 50 %. 

Cif alebo iný čistiaci prostriedok s pieskom

Ak máte trpezlivosť matky Terezy, nech sa páči. Isté zmeny sa dajú po 10 minútach urputného šúchania zbadať, ale fakt je to únavné a hlavne na dlho.
Neodporúčam – efektivita 20 %

Odlakovač

Konečne niečo, čo funguje, aj keď k dokonalosti tomu ešte čosi chýba. Určite je to akceptovateľný postup. Má to jedinú chybu, že odlakovač síce lepidlo rozpustí, ale dosť ho rozmazáva a nie a nie ho z fľaše dostať. Po čase sa vám to podarí,  preto by  som tento spôsob zaradila medzi použiteľné.
Odporúčam - efektivita 60 %

Riedidlo

Povzbudená úspechom s odlakovačom som nazrela do krabice s farbami a vyhrabala som odtiaľ riedilo S 6006  (na syntetické a olejové nátery). Toto je absolútny zázrak. Stačí vám jeden odličovací tampón alebo kus vaty, trochu riedidla a vyčistíte 5 malých fľašiek ako nič. Odporúčam robiť to na balkóne, lebo riedilo smrdí horšie ako odlakovač.
Odporúčam – 100 %

Olej WD 40

Povedala som si, že ak má fungovať jedlý olej (aj keď nefunguje), tak skúsim olej WD 40. Toto treba mať doma, je to na všetko možné a ukázalo sa, že aj na čistenie fliaš. Tento olej fungoval takmer tak dobre ako riedidlo, výhodou je, že nezapácha.
Odporúčam 99 %

Benzín

Našla som doma aj benzín do zapaľovača, tak som to skúsila  s ním. Rovnako super výsledok, tak ako pri WD 40.
Odporúčam 99 %.

Čokoľvek použijete, nakoniec treba fľaše dobre umyť saponátom.

Tip na záver: Ako odstrániť nápisy na fľašiach

Na fľaštičkách ešte zostali nápisy s dátumom spotreby, tie sa dajú ľahko odstrániť aj kefkou a vodou, ale hubka s trochou Cifu alebo podobným prostriedkom, to istí. Dvakrát pošúchate a nápis je preč.  

Ako odstrániť nálepky a etikety z fliaš - test postupov - foto postup

Fotopostupy: 

Komentáre

ÁnoÁno(clap)(clap)Slnko normalne vedecka studia Chichocem sa  Dakujeme za vyborny a velmi podrobny rozbor - tiez mam s tym problem.

Skusala som olej - na niektore lepidla zabera, na ine nie. Odlakovac a riedidlo som neskusala, ale zozeniem a skusim.

Este obcas zoskrabem nozikom po odmoceni vo vode, ale tiez to nefunguje vzdy.

Skoro ako Majster N:))) Celá "vedecká štúdia" vznikla vďaka susedovi, ktorý ma vytopil, musela som vypratať úložný priestor kam natiekla voda a pri tej príležitosti som našla tie fľaštičky a riedidlo a benzín, tak mi napadlo, že keď to mám už vybalené v kuchyni a bordel v celom byte, tak to využijem a vyskúšam čo funguje na tie nálepky najlepšie:))) Asi by som sa mala poďakovať majstrovi, ktorý v byte nado mnou zle opravil odtok:DD

Tak ja tu musim oponovat pretoze ten kuchynsky olej funguje na 100%, treba s tym vediet asi aj robit, neviem ako ste to robila s olejom, ale ked to nechate poriadne naolejovane do druheho dna ten vsetok lep sa rozpusti,alebo dokonca silikon,  ja to robim len s olejom, zbytocne kupovat wd a neviem co ked olej alebo mast ma kazdy doma. Ja osobne nesnesiem na nijakom pohari nelapku davam vsetko dolu, a len a len olejom a to som mala už take flase alebo pohare ze to by nedal nikto dolu.

Mária, nechala som to viac ako 24 hodín. Bol to obyčajný slnečnicový olej. Na jednej fľaši to šlo super, na druhej nie. 

Ja používam na odstránenie lepidla z pohárov Perchloretylén. Výborný odmasťovací prostriedok. Kúpite ho za pár drobných v drogérii.

To som v živote nepočula...Mám medzery v znalostiach. Dík za tip!

Perchloretylen  /perchlor/sa používa v čistiarni na čistenie šatstva. V drogériach ho nájdete v tých zelených technických fľaškách. :)

Takže to môžem doma použiť aj na fľaky, ktoré nechcú ničím zísť?:)

Super! Vďaka. Áno

Artmama.sk