Farbene oblecenie so skrvnou

Dobrý večer, môžete mi poradit? 
farbila som si svoje lanové šaty, boli biele, na vinovocervenu v práčke. Farba krasne chytila, avšak miesta, kde boli škvrny (ktoré som si zial nevšimla) a tiež miesta od potu/deodorantu pod pazuchami ostali fialove. Som z toho nešťastná nakoľko sú tie šaty úžasne a pohodlne ale bielu moc nenosím a ležali mi v skrini. 
dalo by sa to ešte nejako opraviť/zafarbit? Rozmýšľala som nad čiernou, ale neviem, či sa fľaky zafarbia. 
velmi pekne ďakujem za rady 

Forums: 

hmm, škvrna asi furt ostane. Keby boli moje, tak to najskor v save perex odfarbím a budem veriť, že zmiznú všetky škvrny. A potom znova farba.

Savo perex je odfarbovac alebo čistič škvŕn? No neostáva mi nič iné, iba vyskúšať. Ďakujem za radu 

odfarbovač. Ja mám pocit, že dokáže zjednotiť plochu, tak možno si poradí aj so škvrnami od potu či deodorantov. som zvedavá, jak sa ti zadarí. Poteší ma, keď nás budeš informovať

Do Toho sava asi nepôjdem, niečo som si o ňom čítala a je určený na biele prádlo. Tiež som si spomenula, ako mi raz babka čistila so savom biele bavlnené tepláky od cucoriedkovej zmrzky a dopadlo to tak, že flek sice zišiel, ale tepláky som po vyprati trhala na kúsky, úplne sa poškodila jej štruktúra. 
takze pred savom už mám rešpekt, skúsim ale tu čiernu farbu a predtým to oprat s odstranovacom škvŕn, a ak to nevyjde, bude z toho sukňa s nášivkami. :D dám vedieť ako som dopadla 

je to samozrejme tvoja voľba, ale savo perex je špecialne určené na prádlo, teda na pranie. Máme tu aj postup na batikovanie savom.

V každom prípade je super, že máš záložný plán. Aj sukňa môže byť dobrá

Dala som sa nakoniec do toho už včera, na fleky som použila nejaký odstranovac škvŕn z Nemecka, čo mi doniesol brat. Nechala som pôsobiť asi pol hod, potom som oprala šaty na 40ke, boli tam ešte škvrny. Šaty som dala do pracky, farbila som duhou, dala som na 2hod praci cyklus na 60stupnov a šaty nemajú ani jeden flek jupiiiii. Akurát ta farba vyzerá, akoby boli už vyblednute a obnosené. 
rozmyslam, či ešte raz ich nafarbit, aby bola farba sýta čierna. Čo by si povedala? 
savo by som použila pri bielych veciach, alebo na skúšku pri oblečení, ktoré by mi nebolo ľúto vyhodiť, sk by niečo.  
dakujem aj tak pekne za radu, s tým odstranovacom škvŕn ☺️

dúha nebude nikdy úplne sýta. respektíve len po prvé pranie. A tie dve hodiny boli v práčke celkom dosť. To by musel byť iný typ farby. Ale skúsiť to môžeš. Ja celkom pravidelne frbievam čierne rifle a ešte chvíľu potom slúžia

A farbievas duhou alebo máš nejakú inú overenú farbu. Ja poznám len tuto alebo iberiu 

už som dlhšie nefarbila, ale ak chceš stále farby, treba hľadať reaktívne farby. Farbí sa na studeno, ale zvyčajne je potrebné farbený kúsok najskor namočiť do roztoku sódy.

Rifle som ale bežne farbila duhou alebo iberiou, čo som mala po ruke. Len teda praním blednú.

Super. Ďakujem za rady :) 

Artmama.sk