Fotopostup na levanduľovú kytičku, alebo košík

Postup na milú levanduľovú dekoráciu, ideálnu na zavesenie ... Podľa tohto postupu môžete vytvoriť kytičku, alebo košíček, závisí to od toho, kde začnete s viazaním ...

Postup je podobný ako pri viazaní levanduľových paličiek.

Potrebujeme: úzku stuhu cca 3m?, čerstvo zostrihanú levanduľu, aby boli stonky ešte ohybné.

Fotopostup na levanduľovú kytičku, alebo košík 1

Pripravíme si kvety levanduľe zhruba s rovnakou dĺžkou stonky, očistíme ich od lístkov.

Potrebujeme nepárny násobok dvoch, ja som použila 30 kvetov.

Kvety pevne zviažeme stuhou. Pri košíčku uzol uviažeme vyššie, pri kytičke nižšie, tak ako na obrázku. Ak by sme robili levanduľové paličky, tak tesne pod kvetmi.

Na dvoch krajoch vytiahneme po dve stonky, celkom dole. Zavadzajúce časti kvetov, môžeme otrhať. Ak máte dosť dlhé stonky, nemusíte riešiť.

Na začiatku si môžeme pomôcť vyšším pohárom, do ktorého vsunieme kvety. Nad zaviazanou stuhou zľahka ohneme stonky podľa obrázka.

Začneme opletať stonky, striedavo, aby boli dve hore, dve dole pod stuhou a zároveň aby dlhšie stonky boli na protiľahlých stranách. Dosť som sa s touto fázou vytrápila.

Druhý rad pokračuje plynulo za prvým, už to pôjde jednoduchšie, ak ste v tom prvom postupovali správne. Úvod je celkom zábavný.

Pokračujeme opletaním, až po kvety.

Okrem bočných dlhých stoniek, ostatné zostriháme zhruba na rovnakú výšku.

Bočné dve stonky obtočíme stuhou

Navrhu spojíme so stonkami z druhej strany, aby sme vytvorili pekný oblúčik.

Obtáčaním pokračujeme na druhú stranu

Stuhu na konci zaviažeme, odstrihneme tak, aby sme prečnievajúci koniec mohli zasunúť do vnútra.

Hotová kytička, môžeme ju ešte previazať mašlou , ja som použila špagát. Ak ponecháme kratšie stonky hneď na začiatku, prípadne pridáme viac kvetov, môže byť výsledkom levanduľový košíček.

Fotopostup na levanduľovú kytičku, alebo košík - foto postup

Fotopostupy: 

Artmama.sk