Tekvica technikou falošného patchworku

Jesenné dekorácie si priam pýtajú tekvicu. Ak ste si nevypestovali v záhrade vlastnú tekvičku, ktorou by ste si zútulnili byt, môžete si vyrobiť tekvicu technikou falošného patchworku.

Na tekvicu potrebujeme: polystyrénovú guľu, zvyšky látok vhodných farieb (prípadne ponožku),
bavlnenú šnúrku, kúsky filcu.

Tip: Ak s touto technikou nemáte skúsenosti,  môžete ísť jednoduchšou cestou. Stačí nájsť vhodnú ponožku, navliecť ju na polystyrénovú guľu, odstrihnúť prečnievajúce časti, prichytiť špendlíkom a parádu urobí rovnakú.

Tekvica technikou falošného patchworku 1

Nožom zohriatym nad plameňom zrežeme guľu a vyrežeme záhyby v budúcej tekvici. Akýkoľvek tvar je správny, veď ani živé tekvice nie sú rovnaké.

Z látky vystrihneme kosoštvorec s rozmermi približne polovica obvodu gule na dĺžku a pätina obvodu na šírku. Pomocou tupej hrany noža látku pevne zasunieme do pripravených zárezov. Postupne obalíme celý povrch. Prečnievajúcu látku odstrihneme. Miesta, kde sa časti spájajú, spevníme šnúrkou, prípadne stužkou vhodnej farby.

Z pevnej látky vystrihneme jeden alebo viac lístkov. Stonku vyrobíme stočením kúska filcu alebo použijeme chlpatý drôtik. Listy a stonku prišijeme alebo prilepíme lepidlom na textil a tekvička je hotová.

Tekvica technikou falošného patchworku - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Toto je výborné!

Artmama.sk