Ako vyrobiť krajkové svadobné náušnice

Keď som videla túto krajkovú stuhu v obchode, vedela som, že musím kúpiť. Bude ideálna na ľahučké biele náušnice. Presne také, ako hľadajú mnohé nevesty.

Ako vyrobiť krajkové svadobné náušnice

Krajka je nádherná sama o sebe - dôležité je nájsť ku nej vhodné zapínanie. Samozrejme, na všedné nosenie poslúži aj bežný afroháčik, ale svadba si žiada niečo jednoduchí a zaujímavé.

Postup je veľmi jednoduchý, aj keď trochu zdĺhavý. Stačí vhodný lak v spreji a otvorený priestor na vetranie.

Použila som univerzálny bezfarebný lak vhodný na väčšinu materiálov. Textil tam síce nebol uvedený ÚsmevÚsmev, ale riskla som to. Lak je kúpený v bežnom obchode Farby laky. Myslím, že podobne bude fungovať ktorýkoľvek akrylový lak, v krajnom prípade aj bezfarebný lak na nechty.

Krajkový motív som opatrne vystrihla. Kúsok kartónu som obalila fóliou a našla si miesto vonku v závetrí. Nastriekala som jednu stranu. Po pár minútach som motívy na podložke poposúvala, aby sa neprilepili o podklad. Na druhý deň som motívy nastriekala z druhej strany. Opäť som ich po pár minútach pohla. Lak schne 12 hodín do úplného vysušenia.

Celý postup som ešte raz zopakovala, t.j. na oboch stranách náušnice sú nastriekané dve vrstvy laku. Nezabudnite vždy nechať lak dobre vyschnúť. Presne podľa návodu na obale.

Nakoniec som vybrala vhodné zapínanie. Pomocou plochých kliešťov som ho dobre zatlačila a náušnice sú hotové.

Pri upevňovaní zapínania nezabudnite, že náušnice musíte robiť zrkadlovo. Pri symetrickom  ornamente to nie je problém - z každej strany je rovnaký. Ale ak by ste na to zabudli pri takýchto tvaroch, každá náušnica by bola iná.

Ako vyrobiť krajkové svadobné náušnice 1

Hotové naušnice

Potrebujeme vhodnú krajku, fóliu, nožnice, zapínanie, ploché kliešte

Vybraný vzor starostlivo vystrihneme

Kúsok kartónu obalíme foliou a začneme striekať lakom. Celkom na každú stranu nanesieme 2 vrstvy s odstupom podľa návode na laku - v tomto prípade to bolo vždy 12 hodín

Vyberieme vhodné zapínanie a pomocou plochých kliešťov ho upevníme.

Nebojte sa vyskúšať vaic druhov zapínania

Naušnice vždy robíme zrkadlovo, aby správne sedeli

Nevesta si môžýe vybrať, či cíp smeruje dopredu alebo dozadu.

Ako vyrobiť krajkové svadobné náušnice - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Nádhera Áno

ÁnoÁnoÁnoKvietokKvietokKvietokSlnkoSlnkoSlnko(clap)(clap)(clap)marta

Krásne, aj to zapínanie je super, také som nevidela Srdce

Artmama.sk