Korálková špirála - návod so schémou

Vytvoriť šitú špirálu patrí k trochu zložitejším úlohám. Vďaka tomuto návodu pochopíte základný princíp a potom vám už pôjde práca od ruky. Určite sami nájdete množstvo nezvyčajných kombinácií, ktoré potešia nejedno oko.

Korálková špirála - návod so schémou 1

Na dostatočne dlhú niť navlečieme podľa schémy 2 korálky čierne, 2 zelené, 2 červené menšie, 2 biele, 2 červené väčšie, 2 biele, 2 červené menšie, 2 zelené a cez prvé dve čierne korálky uzavrieme kruh.

Korálková špirála - návod so schémou 2

Na ihlu navlečieme čiernu korálku a prevlečieme druhou zelenou korálkou. Navlečieme zelenú korálku a prevlečieme druhou červenou korálkou. Takto postupujeme podľa nákresu až na koniec/začiatok. Poslednú zelenú korálku v rade prevlečieme tou čiernou korálkou, ktorú sme na začiatku radu pridávali ako prvú. Zase postupujeme rovnako až do konca. Navlečieme čiernu korálku, prevlečieme zelenou, ktorú sme pridali v predchádzajúcom rade...

Korálková špirála - návod so schémou 3

Držme sa hlavnej zásady: vždy navliekame korálku rovnakej farby, z akej niť vystupuje a prejdeme do korálky susediacej farby z predchádzajúceho riadku. Po pár riadkoch sa začne ukazovať špirálovité striedanie farieb a šitie pôjde oveľa jednoduchšie.

Korálková špirála - návod so schémou 4

Schéma, podľa ktorej budete presne vedieť ako postupovať pri navliekaní.

Korálková špirála - návod so schémou 5

Nebojte sa experimentovať s rôznymi farbami a veľkosťami korálikov. Výsledné špirály tak získajú na zaujímavosti. Ak navlečiete malý kúsok špirály na bižutérne lanko alebo retiazku, získate originálny prívesok.

Korálková špirála - návod so schémou - foto postup

Fotopostupy: 

Artmama.sk