Pletená súprava pre kojenca

Veľkosť do č 56

Potrebujeme:  100 g detskej vlny,  ihlice č.3,  krátke ihlice č 3,  detské gombičky.  Použila som vlnu Schachenmayr - Soft & Easy, je trošku hrubšia ako vlny typu Baby a Batole, preto odporúčam urobiť si z vlny vzorku 10 očiek x 10 riadkov, ľahšie sa potom dá vypočítať potrebný počet očiek pre požadovanú veľkosť.

Čiapočka

Nahodíme 56 očiek a rozpletieme ich na štyri krátke ihlice. Ďalej pletieme dookola, bez patentu, dierkovým vzorom podľa schémy na obrázku do výšky 17-18 cm. Potom všetky očká naraz uzavrieme. Horný okraj čiapky prešijeme ihlou a pevne stiahneme. Dolný okraj čiapočky sa iba mierne vyroluje dohora.

Papučky

Nahodíme 56 očiek + 2 okrajové a pletieme rovno lícovým džersejom (lícová strana hladko, rubová obrátene) 13 riadkov. V 14 a 15 riadku uzavrieme naraz 22 očiek z každej strany. Stredných 12 očiek pletieme ďalej 20 riadkov, potom uzavrieme všetky očká naraz. Rovnako upletieme aj druhú papučku. Máme pleteninu v tvare T-éčka (viď obrázok), Horné konce preložíme cez dolný a prišijeme (viď obrázok), rovnako prešijeme na priehlavku a ozdobíme gombíkom alebo mašličkou.

Svetrík 

Zadný diel: Nahodíme 48 očiek + 2 okrajové a pletieme bez patentu rovno, do výšky 19 cm Potom pleteninu rozdelíme na dve polovice, jednu preložíme na odkladaciu ihlicu. Od stredu uberieme v nepárnych riadkoch 1x4 a 1x3 očká. Upletieme ešte 2 riadky a zvyšných 17+1 okrajové očko naraz uzavrieme. Rovnako dopletieme aj druhú polovicu zadného dielu. 

Predný diel: Nahodíme 24+2 okrajové očká a pletieme rovno, nad 21 očkami dierkovaným vzorom, nad 3 očkami patent (hladko, obrátene, hladko) na zapínanie. Vo výške 17 cm, uzatvoríme na krčný výstrih 1x3, 1x3 x 1x2 očká, dopletieme do celkovej výšky cca 20 cm a uzatvoríme. Rovnako upletieme aj druhý predný diel, na ktorom nezabudneme vypliesť v patente požadovaný počet dierok na gombíky, ja som plietla iba na tri horné gombíky.

Rukávy: Nahodíme 24+2 okrajové očká, pletieme rovno dierkovaným vzorom, pričom v každom druhom riadku pridáme na oboch stranách 1 očko. V dĺžke 13 cm všetky očká naraz uzatvoríme.

Dokončenie:  Zošijeme zadný a predné diely na pleciach, okolo goliera nahodíme späť na ihlicu 40 očiek a pletieme patentom, nad polovicou, kde sme vypletali dierky na gombíky vypletieme ešte jednu dierku na prvý gombík pod krkom a po 5 riadkoch všetky očká naraz uzavrieme. Prišijeme rukávy na pleciach a zošijeme ich na spodnej strane a bočné strany svetríka. Prišijeme gombíky.

Prajem príjemné pletenie a nech sa dielo zdarí. 

Pletená súprava pre kojenca 1

dierkovaný vzor

Pletená súprava pre kojenca 2

tvar papučky

Pletená súprava pre kojenca 3

preložiť papučku a zošiť

Pletená súprava pre kojenca - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

ÁnoÁno Super, vďaka za návod

Perfektné, veľká vďaka:) 

Ďakujem, ste súper ÁnoÁnoKvietokKvietok

Velmi pekna supravicka, chcela by som upliest  o cislo vacsiu. Vedeli by ste mi poradit, prosim. Dakujem.

Dobrý deň, a ďakujem. O číslo väčšiu súpravičku znamená veľkosť 64? O niečo viac riadkov a očiek. V čom potrebujete poradiť? Aké veľké skúsenosti s pletením máte?

Artmama.sk