Textilné kozmetické tampóny na odličovanie

Dlhšie som sa chystala zbaviť sa jednorazových tampónov na odličovanie, jednak ma otravuje stále ich kupovať, "druhak" mi vadí zbytočný odpad. Tak som si ušila také, ktoré môžem po použití oprať a používať ich až kým sa nerozpadnú:)

Potrebujeme:

  • flanel (ja som si kúpila meter bieleho flanelu, z ktorého mi vyšlo 60 tampónov)
  • niť, nožnice, šijací stroj, centimeter

Flanel treba pred použitím oprať a vyžehliť, až potom s ním pracovať. 

Trochu som tŕpla, či to bude odličovať tak ako som zvyknutá pri jednorazových, ale zbytočne som sa obávala, funguje to perfektne. 

Náklady na meter flanelu boli 4,50 €. Mesačne spotrebujem jednorazové tampóny za 1,50 €, takže "investícia" sa vráti po troch mesiacoch a potom už budem len šetriť peňaženku aj životné prostredie. Pranie tampónov nie je žiadny náklad navyše, hodím to v pracom vrecku k hocijakej bielej vývarke.

Poznámka: pedigový košíček, v ktorom skladujem tampóny (na poslednej foto) robila moja mamina. :)

Textilné kozmetické tampóny na odličovanie 1

Flanel postriháme na štvorce s rozmermi 10 x 10 cm.

Na jeden tampón potrebujeme dva štvorce, tie zošijeme z troch strán, jednu necháme neprešitú, rohy zostrihneme, aby sa nám pri prevrátení nerobili v rohoch hrčky.

Zošité vrecúško prevrátime, nožnicami alebo ihlicou na pletenie vytlačíme rohy, aby mal tapmón pekný tvar.

Nezašitú stranu preložíme dovnútra.

Prešijeme po okrajoch.

Textilné kozmetické tampóny na odličovanie - foto postup

Fotopostupy: 

Komentáre

tak to je parádaÁnoÁnoÁnoÁno

super

este lepšie by bolo kupit flanel v seconharde

To by bolo a aj som o tom rozmýšľala, ale nejako som s tým nebola nábožensky vysporiadaná.:) Mala som z toho taký pocit, ako keby som si mala kúpiť v sekáči nohavičky (čo sa, našťastie, nedá) alebo topánky. Topánky tam predávajú, ale štítim sa toho. 

super . A jak to perieš?ÁnoÁno

Zatiaľ nijak, zatiaľ mám dosť čistých:DDD Ale plánujem to oprať v pracom vrecku spolu s uterákmi na 90 stupňov. Uvidím, či to bude OK. Ale viac ma zaujíma ako to budem sušiť! Toto si neviem dosť dobre predstaviť. Ale asi to normálne štipcami uchytím na sušiak. Sušičku nemám, takže iná možnosť nie je.

60 štipcov, to bude zábavy kopec :) Keby bolo super teplo, tak verím, že aj v nejakej sieťke by sa usušili. Ale to by fakt muselo byť teplo.

ÁnoÁno(clap)(clap)Slnko super napad. Kdesi by som mala mat nejaky zbytok bieleho flanelu , tak vyskusam. Mozno by som skusila aj okruhle, nech sa viac podobaju tym jednorazovym .. a nebude treba strihat rohy.

Vyplazený jazyk

Skús, daj vedieť ako to dopadlo:) Ja som okrúhle zavrhla, lebo sa mi nechcelo strihať krúžky:))))

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.