Ako odliať sviečku zo zvyškov starého vosku

Mala som doma kadejaké zvyšky sviečok, tak som z nich vyrobila nové. Odliala som ich do starej silikónovej formy na koláče, ktorú nepoužívam. 

Robila som dve sviečky, jednu polguľu, druhú guľatú. 

Užitočný tip: Ako vyčistiť hrniec od vosku

Možno má niekto inú fintu na čistenie hrnca od vosku, ja to robím tak, že prázdny hrniec zababraný od vosku dám zohriať na platničku. Ako sa vosková vrstva na hrnci rozpúšťa, tak sa dá ľahko utrieť toaletným papierom. Nakoniec hrniec ešte vydrhnem Cifom.

Na tieto voskové experimenty je dobré mať vyhradený samostatný hrniec. Ak by ste robili so včelím voskom, tak pokojne aj v hrnci, ktorý bežne používate na varenie, včelí vosk je úplne nezávadný.

Ako odliať sviečku zo zvyškov starého vosku 1

Použila som takúto starú silikónovú formu.

Sviečky sa obyčajne lejú tak, že na spodok sa dá knôt a ten sa zaleje. Pri týchto sviečkach som to potrebovala urobiť naopak, takže som si do formy dala špajdle, tie som vycentrovala pomocou plastových štipcov na sáčky. Takto som odliala sviečky s otvormi, cez ktoré sa prevlečie knôt na záver.

Najskôr som rozpustila vosk v parnom kúpeli. To som nejako zabudla odfotiť, ale to zvládne každý.:) Roztopený vosk som vliala do formy až po okraj a nechala poriadne stuhnúť.

Stuhnuté sviečky som vybrala, vytiahla z nich špajdle. Pri tej polguľovitej som do otvoru na spodku vložila kovovú podložku a pomocou ihly a nite som cez podložku prevliekla knôt.

Knôt som na spodnej strane zauzlila. Prečnievajúci knôt treba odstrihnúť a potom opatrne vtiahnuť uzlík do podložky, aby netrčal.

Polguľovitá sviečka - zrejme vzor slnečnica:)

Guľatú sviečku som urobila tak, že som spojila dve pologule. Najskôr som obe časti krúživými pohybmi trením o seba zarovnala.

Obe plochy som trochu nahriala fénom a potom som ich spojila. Nakoniec som do sviečky vložila knôt, tak ako pri tej prvej sviečke.

Ako odliať sviečku zo zvyškov starého vosku - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Tak toto je úplne super. Sviečky sú také krásne, že by som ich ani nezapálila.ÁnoÁnoÁnoÁnoÁno

Ďakujem;) Ja ich zapálim ,lebo som zvedavá ako budú fungovať;)))) 

Artmama.sk