Ako zafarbiť šatku? Skúste techniku Shibori Arashi

Chcete si vytvoriť svoju vlastnú hodvábnu šatku a maľovanie sa vám zdá príliš zložité? Skúste spolu s nami použiť japonskú metódu skladania a farbenia Shibori Arashi. Výsledok vás príjemne prekvapí.

Ako zafarbiť šatku | hodváb | Shibori Arashi

Čo je Shibori Arashi

Ide o japonskú techniku, pri ktorej sa materiál skladá a farbí tak, že výsledok pripomína šľahajúce kvapky dažďa na okne.

Tkanina sa obtáča okolo valcovitej nádoby, prichytáva sa niťou a ponára do farby. Výsledkom sú krásne diagonálne pásy. Látku môžeme vopred rôzne poskladať, čím vykúzlimepestré a zaujímavé vzory, napríklad aj šál, ktorý bude mať oba konce so symetrickým vzorom. 

Potrebujeme: hodvábnu šatku 55x55 cm, zažehľovaciu farbu na hodváb, pevnú tenkú niť (napríklad kordonet), sklenenú fľašu alebo zaváraninový pohár.

Ako zafarbiť šatku? Skúste techniku Shibori Arashi 1

Zo šatky odstránime štítok s údajmi o údržbe, prežehlíme a zložíme na štvrtiny. Na vhodnú fľašu alebo pohár priložíme diagonálne šatku a pomocou bavlnenej nite začneme pevne ovíjať vo vzdialenosti asi 5 mm od seba.

Keď pohár ovinieme do výšky 4 asi 10 cm, látku stlačíme pevne k sebe tak, aby z 10 cm zostali len 2 cm a pokračujeme v omotávaní niťou a stláčaní. Šatku omotávame okolo fľaše skutočne pevne a zároveň ju maximálne stláčame nadol. Vytvoríme tak mnoho malých záhybov, ktoré zohrajú významnú úlohu pri následnom farbení.

Pripravenú šatku necháme na fľaši a nafarbíme ju pomocou štetca. Nebojíme sa použiť väčšie množstvo farby, musí presiaknuť až na druhú stranu látky. Môžeme použiť jednu alebo môžeme skombinovať viac farieb či farebných odtieňov. Po nafarbení fľašu uložíme na miesto, kde môže nerušene schnúť. Ak chceme proces urýchliť, použijeme fén.

Po úplnom usušení opatrne odstránime nite. Šatka bude pripomínať krepový papier. a záver farbu zafixujeme, najjednoduchšie je použiť žehličku nastavenú na bavlnu a zažehľovať minimálne 3 minúty.

Rôzne spôsoby skladania šatky a kombinácie farieb môžu priniesť aj takéto výsledky.

Ako zafarbiť šatku? Skúste techniku Shibori Arashi - foto postup

Komentáre

Obdivhodné zábavisko. Áno

Áno, zábava to je. Ja tomu hovorím, že to ja také kinderko. Lebo skladáš, farbíš a s napätím čakáš, čo sa z toho vyvrbí. Napodiv, každý jeden vzor má neičo do seba. Len teda, problém je dosiahnuť dva krát ten istý vzor. Ale aj na to existuje spôsob. S tým som zápasila, keď som juniorovi chcela vlastnorušne nafarbiť hodváb a dať z neho ušiť vestu

ÁnoÁnoÁnoKvietokKvietokKvietokSlnkoSlnkoSlnko(clap)(clap)(clap)marta

Artmama.sk