Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu

Vyskúšali ste niekedy upliesť zvonček z pedigu alebo z papiera? Je to celkom zábavné a rýchle. Na forme sa dobre pracuje, zvončeky majú rovnaký tvar, práca rýchlo pribúda.

A čo tak skúsiť vajíčko? Tu je samozrejme jeden problém. Forma, ktorá by sa dala po dopletení z hotového vajíčka vybrať nie je dostupná. Môžete samozrejme skúsiť opliesť umelohmotné vajíčka a formu potom nechať vo vnútri. Alebo môžete vyskúšať pliesť na guli.

Potrebujeme:

  • polystyrénovú guľu (moja mala priemer 5 cm)
  • pedig – najlepšie hrúbky 1,5 mm
  • špendlíky
  • vodu
  • stužky

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 1

Z pedigu odstrihneme 8 kúskov dlhých 30 cm, založíme podľa obrázka a prichytíme špendlíkmi. Zoberieme dlhý prút, v strede ho "zhúžveme" – stlačíme okrúhlymi kliešťami, potočíme do strán a nakoniec zložíme na polovicu. Založíme ho za ľubovoľný pár osnov.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 2

Pletieme dvoma prútmi opletom pred jednu/za jednu (1/1), pokračujeme až do výšky asi 2 cm.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 3

Upletenú prácu zložíme z gule a ďalej pokračujeme rovnako. Snažíme sa úplet nerozširovať, ale viesť rovno. Môžeme pridať pár riadkov inej farby, prípadne plochý pedig.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 4

Dávame pozor, aby sme s novou farbou začínali na rovnakom mieste, ako sme na začiatku zakladali úplet. Takto pokračujeme približne 2 cm.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 5

Teraz prišiel čas na zúženie: dve osnovy spletieme do jednej, ďalsie 2 osnovy pletieme tak, ako pred tým a zase spletieme 2 osnovy. Ostane nám 6 osnov, z toho sú 4 zdvojené a 2 sú zo 4 prútov.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 6

Upletieme ďalšie 2 riadky a spletieme aj ostatné osnovy, takže budeme mať 4 štvorice.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 7

Upletieme ešte 2 riadky. Opletacie prúty ukončíme. Osnovné prúty zastrihneme na rovnakú dĺžku a ozdobíme mašľou.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu 8

Vajce môžeme ukončiť aj tak, že osnovné prúty skrátime a opatrne zatlačíme do priestoru vajíčka.

Veľkonočné vajíčko pletené z pedigu - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Dasa, ty si taky MacGyver:) Nemáš vajce? Použi guľu:) Ja ťa uznávam. Tento typ improvizácie môžem.

Vyzerajú perfektne Srdce

Artmama.sk