Tekvicová čiapka pre začiatočníkov

Deti milujú veselé oblečenie a čiapky nie sú výnimkou. Tu je postup na háčkovanú detskú čiapku v tvare tekvice.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  1

Vlnu vedieme spoza malíčka, pred prsteníkom a prostredníkom, spoza ukazovák, pred palcom, ovinieme okolo palca, a malíčkom si prichytíme koniec vlny. Háčik vsunieme spodom do kruhu na palci a ovinutím zo spodu vlnu pri ukazováku prevlečieme háčikom do kruhu pri palci, zvlečieme z palca a očko stiahneme na šírku háčika.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  2

Okolo ukazováka si ovinieme vlnu vedúcu z klbka, druhý koniec vlny si pridŕžame palcom a ukazovákom, háčik ovinieme okolo vlny na ukazováku a pretiahneme cez základné očko, takto si spravíme tri retiazkové oká. Potom vpichneme háčik do základného oka a pretiahneme vlnu cez základné oko a posledné retiazkové. Nahodíme si dve retiazkové očká, háčik ovinieme okolo vlny, vpichneme do stredu kruhu z retiazkových očiek, opäť ovinieme vlnu okolo háčika a pretiahneme ju spätným krokom, pretiahneme vlnu cez prvé dve vzniknuté slučky a opäť prevlečieme vlnu cez dve vzniknuté slučky. Takto sme vytvorili dlhý stĺpik spravíme ich 7. 2 retiazkové oká (sú ako 1dlhý stĺpik)+7 dlhých stĺpikov.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  3

Nahodíme dve retiazkové očká. Teraz budeme striedať predné a zadné plastické stĺpiky. PPS-priadzu nahodíme na háčik, vpichneme spredu dozadu, vytiahneme ju vľavo od toho istého stĺpika a dokončíme ako dlhý stĺpik.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  4

ZPS-priadzu nahodíme na háčik, ktorý vpichneme zozadu dopredu, vpravo od nasledujúceho stĺpika a späť vľavo od toho istého stĺpika, dokončíme ako dlhý stĺpik. Do konca striedame predný a zadný plastický stĺpik, na konci kruhu uzavrieme pevným očkom, tento spôsob opakujeme 3-krát.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  5

Teraz použijeme oranžovú vlnu. Nahodíme 1 retiazkové oko, do každej medzery medzi dlhými plastickými stĺpikmi uháčkujeme 2 krátke stĺpiky a uzarieme pevným okom = 1retiazkové oko + 17krátkych stĺpikov.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  6

Uháčkujeme 2 retiazkové očká, 1 predný dlhý plastický stĺpik, do medzery 1 dlhý stĺpik, opakujeme do konca.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  7

Uzavrieme do pevného očka.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  8

Takto pridávame do každej ďalšej rady. Nahodíme 2 retiazkové oká, do medzier háčkujeme dlhé stĺpiky, na plastický stĺpik z predchádzajúcej rady ukáčkujeme Predný Plastický Dlhý Stĺpik=1PPDS+2DS. Ďalšía rad 1PPDS+3DS, 1PPDS+4DS a tak ďalej, až budeme spokojné so šírkou, potom už nebudeme pridávať dlhý stĺpik do medzere "pred" PPDS, ostaneme na istom počte. Ak chceme zužovať, nepridáme dlhý stĺpik do medzery "za" PPDS.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  9

Spodný kraj si môžeme zapraviť ľubovolne, ja som v oblasti čela použila krátke stĺpiky, vzadu dlhé (aby bolo temeno hlavy zakryté a oči voľnejšie. Doplníme listom (ja som len taký z hlavy pospájaný z krátkych stĺpikov). Špirála je pruh retiazkových očiek, na striedačku do jedného RO 1 krátky stĺpik + do druhého RO 2 krátke stĺpiky. Z vnútornej strany priviažeme zostávajúce konce k čiapke.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  10

Môžete robiť aj 2 x predný plastický dlhý stĺpik.

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  11

Tekvicová čiapka pre začiatočníkov  - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

perfektná čiapka a ešte lepší manekýni ÁnoÁno

Vymakaný postup a super čiapka!:)

milé (clap)(clap)(clap)

Artmama.sk