Korálková vianočná guľa

Máte každý rok rovnako ozdobený stromček Chcelo by to zmenu? S korálkami vykúzlite zo
starých ozdôb originálne vianočné gule. Môžete ich doplniť hviezdičkami, ktoré vytvoríte
rovnakým spôsobom.

Potrebujeme:

  • plastovú vianočnú guľu
  • ihlu na koráliky
  • niť na navliekanie (Nymo, Fireline)
  • korálky v dvoch veľkostiach (vhodné sú Toho11 a Toho 8)
  • trubičkové korálky

Ako vyrobiť vianočnú guľu z korálok

Korálková vianočná guľa 1

Korálková vianočná guľa 2

Navlečieme si 1 menšiu korálku a niť ňou 2-krát prevlečieme. Aby sa nám nešmýkala a nevyvliekla, môžeme ju zaistiť uzlíkom.

Korálková vianočná guľa 3

K prvej korálke navlečieme ešte 3 menšie a 4 väčšie korálky.

Korálková vianočná guľa 4

4 väčšie korálky uzavrieme do kruhu tak, že prvou z nich prevlečieme niť ešte raz.

Korálková vianočná guľa 5

Ďalej pokračujeme striedavo: 4 menšie korálky, 4 väčšie korálky - uzavrieme ich do kruhu. Takto postupujeme kým nebudeme mať 6 rovnakých skupín.

Korálková vianočná guľa 6

Všetko spojíme do kruhu tak, že uvoľníme niť z prvej korálky a oba konce pevne zviažeme. Ihlu s niťou prevlečieme korálkami v kruhu, aby nám vychádzala z vrchnej korálky (rovnako, ako na obrázku č. 3). Urobíme druhý rad: 1 menšia korálka, 1 trubička, 1 menšia korálka; 4 väčšie korálky uzavrieme do kruhu; 1 menšia korálka, 1 trubička, 1 menšia korálka.

Korálková vianočná guľa 7

Skupinku pripojíme do najbližšej vrchnej korálky. Zopakujeme ešte 5-krát. Aby sme mohli začať robiť 3. rad, musí-me ešte prejsť cez 1 menšiu korálku, 1 trubičku, 1 menšiu korálku a skupinu štyroch väčších; niť musí aj v tomto prípade vychádzať z hornej korálky.

Korálková vianočná guľa 8

Tretí rad robíme rovnako ako druhý, no namiesto 1 menšej korálky dávame 2, teda nasledovne: 2 menšie korálky, 1 trubička, 2 menšie korálky; 4 väč- šie uzavrieme do kruhu; 2 men-šie korálky, 1 trubička, 2 menšie korálky – prejdeme do najbližšej vrchnej korálky. Opakujeme ešte 5-krát, tak dokončíme tretí rad. Na dokončenie pridáme ešte dva rady. Štvrtý rad je rovnaký ako tretí a piaty rad je rovnaký ako druhý. Opäť sa musíme dostať do najvyššej korálky zo skupiny štyroch väčších. „Sieťku“ navlečieme na guľu, tak aby jej „hrdlo“ bolo v strede prvého kruhu. Sieťku uzavrieme tak, že medzi vrchné korálky zo skupiny väčších korálok dáme vždy po 4 menšie, celé to dobre stiahneme a kruhom prejdeme ešte raz. Urobíme uzol a niť ešte poprevliekame hore-dole po korálkach („zašijeme“ ju) a potom ju odstrihneme.

Korálková vianočná guľa - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Veľmi pekná práca (clap)(clap)(clap)Áno

Jeej, tuším už viem, čo s mojimi korálkovými prebytkami. Vďaka za nápad.

áno, Dáška, na míňanie prebytkov je to úplne ideálne

Artmama.sk