Malá papierová škatuľka na drobné darčeky

Kvôli postupu ako nakresliť hviezdu som si kúpila kružidlo a zaspomínala som si na školské časy:)) Kružidlo nie je márna investícia, lebo sa dá použiť aj pri kreslení srdca. Pri tomto postupe som opäť ocenila kružidlo:)) Našla som fotku podobnej krabičky bez postupu, tak som si nejako domyslela, celkom sa mi to pozdáva, je to trochu netradičná škatuľka a nie je to úplne za päť minút, ale páči sa mi, tak možno sa vám niekedy hodí.

Potrebujeme:

  • papier
  • kružidlo
  • pravítko
  • uhlomer
  • stužku alebo špagátik
Malá papierová škatuľka na drobné darčeky 1

Nakrelíme si dve sústredené kružnice. Keďže potrebujeme sedemuholník, tak si odmeriame 51,4 stuňový uhol (360x7). Do kružidla si odmeriame vzdialenosť bodu 1 a 2 a týmto rozmerom rozdelíme vonkajší kruh na 7 rovnakých častí.

Vo vnútornom kruhu nakreslíme sedemuholník.

Sedem častí na vonkajšom kruhu rozdelíme na polovicu. Urobíme to tak, že si odmeriame kružidlom vzdialenosť medzi bodmi 3 a 4, aby sme nemuseli merať každú časť zvlášť.

Nové body, ktoré vzniknú, pospájame s vrcholmi vnútorného sedemuholníka, vždy smerom vpravo.

Farebne sú vyznačené linky, ktoré budeme ohýbať, tie prejdite nožnicami, alebo ihlicou na pletenie, aby sa vám dobre zohli.

Škatuľku začíname skladať dna škatuľky.

Potom pokračujeme stenami. Tie linky, ktoré sú nakreslené prerušovanou čiarou skladáme dovnútra, plné čiary smerom von.

Vznikne nám takáto škatuľka. Pevnejší papier drží dobre aj sám, ak sa vám to pozdáva, nemusíte ďalej pokračovať, škatuľka je hotová:)

Kto chce, môže po obvode urobiť dierky...

...prevliecť cez ne špagátik alebo stužku.

Malá papierová škatuľka na drobné darčeky - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

No toto priam ako geometrická úloha vyzera. Respektíve, keby takto vyzerali geometrické úlohy v škole, možnoby to viac detí bavilo. Super

ÁnoÁno

Presne;) Možno keby deti z toho videli nejaký výsledok, tak by boli geometriou nadšené. ;))

Artmama.sk