Ako vyrobiť vianočný svietnik zo živých vetvičiek

Potrebujeme: krátke vetvičky drevín /kosodrevina záhradná, jedlička, strieborný smrek, tuja/, zelený piaflor, vhodný pohár na stopke, sviečky, hrubší drôtik, rôzne drobné ozdoby, nožnice, nožík.

Pripravíme si krátke vetvičky - konáriky nastriháme asi na 7-15cm, konce očistíme od ihličia a mierne zrežeme do šikma.

Vopred namočený piaflor vytvarujeme podľa obrázka. Spodná valcovitá časť by mala sedieť na priemer pohára, do ktorého svietnik umiestnime. / pomer: 2:1, dva dieliky nad pohárikom, jeden v poháriku/

Spodnú časť sviečky zrežeme do špica. Tesne nad zrezaním obopneme sviečku drôtikom, ktorý spletieme a ohneme. Bude nám  slúžiť ako opora sviečky, ktorú zapichne do piafloru v poháriku..

 Začneme zdola napichovať vetvičky. Prácu si neustále otáčame a kontrolujeme tvar.

Pomocou drôtika umiestnime aj drobné vianočné ozdoby, šišky, bobuľky.

V poháriku nezabúdame dopĺňať vodu až po piaflor, vetvičky tak vydržia dlho krásne.

Ako vyrobiť vianočný svietnik zo živých vetvičiek 1

Vopred namočený piaflor vytvarujeme podľa obrázka. Spodná valcovitá časť by mala sedieť na priemer pohára, do ktorého svietnik umiestnime. / pomer: 2:1, dva dieliky nad pohárikom, jeden v poháriku/

Spodnú časť sviečky zrežeme do špica. Tesne nad zrezaním obopneme sviečku drôtikom, ktorý spletieme a ohneme. Bude nám slúžiť ako opora sviečky, ktorú zapichne do piafloru v poháriku..

Začneme zdola napichovať vetvičky. Prácu si neustále otáčame a kontrolujeme tvar.Pomocou drôtika umiestnime aj drobné vianočné ozdoby, šišky, bobuľky. V poháriku nezabúdame dopĺňať vodu až po piaflor, vetvičky tak vydržia dlho krásne.

Ako vyrobiť vianočný svietnik zo živých vetvičiek - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Veľká vďaka, že si sa s nami podelila o svoje skúsenosti. Hneď, ako bude príležitosť, tak to využijem.

Niet zač.Kvietok

Artmama.sk