Fotopostup na vejár z levandule

Návod na tak trochu exotickú dekoráciu z levandule, vhodnú na zavesenie na mieste, kde sa s ňou nebude hýbať. Poteší svojou vôňou ..., upúta zjavom. Hanbím sa

Predpokladám, že na viazanie vejára môže byť viacero spôsobov, ja som to skúsila takto. Zväčša som prepletala tri rady rovnakou stuhou. Začínala som a končila tak, aby stuha bola na začiatku nad prvou stonkou, a pri nepárnom počte stoniek, bola nad poslednou stonkou. Takto bolo celkom jednoduché ukončenie, na zadnej strane vejára, kde sa stuha zasúva pod stonky.

Ak máte širšie stuhy, krajky, stačí ich použiť len v jednom rade a prepliesť ju na spevnenie aj zo zadnej strany. Pochopíte pri obrázku, kde ukončujme stuhy.

Potrebujeme: levanduľu, rôzne stuhy, nožnice, papierovú pásku

Levanduľu som dostala, už bola suchšia, krajší vejár bude z čerstvých kvetov, alebo dobre vysušených kvetov. Hanbím sa

Fotopostup na vejár z levandule 1

Vejár z levandule bol celkom výzvou.

Fotopostup na vejár z levandule 2

Okrem obyčajných stúh som mala jednu samolepiacu, tou som si pomohla v závere,a le nie je nutná.

Fotopostup na vejár z levandule 3

Vyberieme si nepárny počet kvetov, tak aby mali orientačne rovné stonky. Odtrhneme od nich lístočky a spodné kvety, ak majú.

Fotopostup na vejár z levandule 4

Stonky si vyskladáme orientačne do tvaru vejára a v spodnej časti prilepíme k podložke papierovou páskou. Inak v pribehu postupu som stonky skracovala, zdali s ami dlhé.

Fotopostup na vejár z levandule 5

V spodnej časti začneme prepletať tenkou stužkou, to som ešte neriešila, že na začiatku by mala byť nad stonkou.

Fotopostup na vejár z levandule 6

Pridala som tri rady fialovej, potom začala širšou bielou, už som si strážial,a by začiatok bol nad prvou stonkou, rovnako bude v treťom rade, nad poslednou.

Fotopostup na vejár z levandule 7

Pokračujeme podľa fanázie, či skôr zásob stúh, pri širších postačí jeden rad, ideálne, ak by ste sa zozadu vrátili tou istou "cestou" späť.

Fotopostup na vejár z levandule 8

V poslednom rade som si pomohla samolepiacou krajkou, ale zaobídete sa ja bez nej. Najprv som ju tiež išla prepletať, ale potom som to vzdala a len ju prilepila..

Fotopostup na vejár z levandule 9

Vejár odlepíme a otočíme. Krajku som prilepila aj zo zadnej stranky

Fotopostup na vejár z levandule 10

prvý kraj zahla dovnútra, na druhý konci už odstrihla. Nezabudnite, že hlavne to ukončenie by malo byť v tvare oblúka.

Fotopostup na vejár z levandule 11

V prípade potreby stuhy posťahujeme a presahujúce časti stúh zozadu zasúvame poza stonky, viď obrázok.,

Fotopostup na vejár z levandule 12

Zhruba za druhou stonkou odstrihneme. Ak použijete širšiu stuhu, len v jednou rade, zo zadu môžete takto pokračovať až na koniec radu a na konci, obe stuhy k sebe zľahka prilepiť, ale bude to ok, aj bez lepenia.

Fotopostup na vejár z levandule 13

Spodnú časť vejára som ešte oplietla

Fotopostup na vejár z levandule 14

V závere mi už dochádzala fantázia, spodnú časť som obtočila samolepiacou krajkou, ktorou som v zadnej časti prichytila stuhu na zavesenie a previazala mašličkou.

Fotopostup na vejár z levandule - foto postup

Fotopostupy: 

Komentáre

Perfektne vymyslené ÁnoÁno. Pred časom som hľadala návod, ale všade som našla iba výsledný obrázok. Toto je pekne názorné, super

Ďakujem moc moc škoda,že som ho nevidela skôr teraz už mám len suchú levandulu.Na budúci rok ho spravím.Krásny postup ďakujem ešte raz.

ÁnoÁno

Artmama.sk