Postupy na tvorenie z gaštanov. Zvieratká aj Harry Potter

Gaštany sú úžasným materiálom na veselé tvorenie s deťmi. Úsmev Pozrite sa ako z gaštanov vyrobiť zvieratká a postavičky. S deťmi sme vyrobili z gaštanov kvety, pavúky, opičku, koníka, leva, auto s pretekárom, jelene, anjela, vtáčika, slona a skúsili sme aj Harryho Pottera.

Postupy na tvorenie z gaštanov. Zvieratká aj Harry Potter 1

Využijeme všetko, čo dom dá: šidlo, vrtáčik, dlátko, ihlu, zápalky, špajdle, chlpaté drôtiky, motúz, pohyblivé oči, papier, dekoračné fixky, atď. Samozrejme, základom tvorenia sú gaštany a iné plody.

KVETY Z GAŠTANOV: Do gaštana navŕtame dvakrát toľko dier koľko chceme lupeňov, pretože zapichujeme oba konce. Urobíme ešte jednu dierku na špajdlu. Všetko pozapichujeme a z chlpatého drôtika vytvarujeme lupene.

PAVÚKY A PAVUČINY. PAVÚK: Do gaštana vyvŕtame 8 dier. Čierny chlpatý drôtik nastriháme na 8 krátkych častí a zapichneme do otvorov avytvarujeme končatiny. Na gaštan prilepíme pohyblivé oči, alebo si oči vyrobíme z bieleho papiera, na ktorý nakrelsíme fixkou očká. PAVUČINA: Do gaštana navŕtame ľubovoľný počet dier a vopcháme do nich špajle. Na jednu špajdlu, čo najbližšie ku gaštanu, spravíme uzlík s motúzom a postupne obmotávame dookola po všetkých špajdlách. Každé kolo posúvame motúz vyššie. PAVÚK S PAVUČINOU: Malý a veľký gaštan celý prevŕtame. Pomocou ihly prevlečieme motúz cez veľkú časť, navlečieme malý gaštan, ktorý nám zachytí motúz. Motúz opäť prevlečieme cez gaštan a urobíme veľký uzol. Po bokoch veľkého gaštana urobíme 8 dier a vsunieme 8 na čierno zafarbených zápaliek. Pomedzi zápalky obmotávame motúz, aby vznikla pavučina. Dekoračnou fixkou nakreslíme na malý gaštan oči a na veľký gaštan kríž.

OPICA Z GAŠTANOV: Dva gaštany celé prevŕtame, aby sme ich mohli spojiť motúzom, urobíme veľké uzlíky, aby sa motúz nevyvliekol. Do vrchného gaštana a dvoch malých gaštanov vyvŕtame diery a spojíme kúskom špajdličky. Do spodného gaštana navŕtame 5 dier a vopcháme chlpatý drôtik, z ktorého vytvoríme chvost, ruky a hodny, ktoré sú zakončené hnedými korálikmi.

KONÍK Z GAŠTANOV: Do menších gaštanov navŕtame dieru a vopcháme špajdlu. Do väčšieho navŕtame 4 diery a vopcháme druhý koniec špajdlí. Na vrch sme navŕtali ešte jednu dieru, na krk s hlavou. Vrchný gaštan má vyvŕtané dve diery, v dolnej je dlhšia špajdla - krk. V prednej je malá špajdla s malým gaštanom - pysk. Nalepíme oči. Do hlavičky a zadočku vyvŕtame požadované množstvo dier, a pomocou chlpatých drôtikov vymodelujeme hrivu a chvost.

LEV Z GAŠTANOV: Stavba tela je ako pri koníkovi. Hriva je vytvorená podobne ako pavučina pri postupe na pavúka. Na chvoste zo zápalky je pripevnený zväzok motúzika.

JELENE Z GAŠTANOV: Postup je veľmi jednoduchý. Do gaštana, ktorý tvorí telo, navŕtame štyri špadle ako nohy, pripevníme hlávku. Parohy sú z konárikov a uši z lupienkov borovicovej šišky.

VTÁČIK Z GAŠTANOV: Vtáčika tvoria tri spojené gaštany. Krídla a chvost z javorových semien, očká môžete urobiť zo špendlíkov a zobáčik z nafarbenej špajdle.

ANJEL Z GAŠTANOV: Anjelika vyrobíte z dvoch gaštanov. Na vlásky a svätožiaru v jednom sme použili badián, krídla sú z javorových semien.

SLON Z GAŠTANOV: Sloníka sme vyrobili pospájaním gaštanov. Uši s z listov a nos zo škoricovej tyčinky.

AUTÍČKO Z GAŠTANOV: Autíčko je vyrobené z jedného gaštanu a korkových zátok, pretekár je zo žaluďa.

HARRY POTTER Z GAŠTANOV: Toto bola trochu výzva, ale celkom sa to poradilo:)

Postupy na tvorenie z gaštanov. Zvieratká aj Harry Potter - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

úžasné tvorenie. martaÁnoÁnoÁnoKvietokKvietokKvietokSlnkoSlnkoSlnko(clap)(clap)(clap)

Waw, super nápady a prevedenie (clap)Áno(clap)

Zuzka ty si tvorivá, krásne veci. O rok skúšame...

Super! Ani neviem povedať, ktoré zvieratko a panáčik sa mi páči najviac. Všetky sú úžasné! 

Artmama.sk