Maľované mandaly z CD

Určite veľa z Vás má nepotrebné, staré CD – nevyhadzujte ich, ale urobte si z nich
krásne mandaly.

Maľované mandaly z CD 1

Potrebujeme: CD, motív príslušnej veľkosti vytlačený na kancelárskom papieri, priesvitnú lepiacu pásku, papierovú lepiacu pásku, vatové tampóny, odlakovač alebo acetónové riedidlo, alkoholové riedidlo, tenký ihličkový štetec, špáratko, bronzovú alebo zlatú kontúrku na sklo, rôzne farby na sklo (dostať ich v každom papiernictve.)

Maľované mandaly z CD 2

Ako na to: Ostrým predmetom si urobíme na CD jeden zárez, kúskami lepiacej pásky potom postupne odstraňujeme fóliu, tak, že kúsok lepiacej pásky dáme na miesto, ktoré sme narušili ostrým predmetom a potiahneme pásku, tak sa nám fólia zlúpne. Takýmto spôsobom odstránime fóliu z celého CD.

Maľované mandaly z CD 3

Ak je fólia už celkom odstránená z CD, tak na vatový tampón si nakvapkáme trošku odlakovača a vyčistíme s ním obe strany CD, potom obidve strany CD prečistíme alkoholovým riedidlom alebo okenou. Takto vyčistené CD umiestníme na kancelársky papier na príslušný motív a papierovou lepiacou páskou si ho zo štyroch strán upevníme.

Maľované mandaly z CD 4

Zoberieme si kontúrku a pomaly obkreslíme motív, vždy začíname zo stredu a necháme riadne preschnúť, kontúrka slúži na to aby sa nám farba neroztekala. Ak to máme riadne suché, potom CD odlepíme a premiestnime si ho na papierovú kuchynskú utierku a môžeme začať s maľovaním.

Maľované mandaly z CD 5

Maľované mandaly z CD 6

Zvolíme si farbu, ktorou chceme začať vyfarbovať mandalu – vždy začíname od stredu. Namočíme štetec do farby, kvapneme do motívu a pekne pomaly ho do strán rozotrieme Do veľmi malých priestorov farbu nanášame špáratkom.

Maľované mandaly z CD 7

Necháme najprv preschnúť farbu a až tak nanášame ďalší farebný odtieň, ináč by sa nám farby mohli zlievať. Nepotrebujete veľa farieb,len základné, nakoľko farby si môžete namiešať, napr. zo žltej a červenej si urobte oranžovú, z modrej a zelenej tyrkysovú a podobne. Ak je mandala hotová nechajte si ju dôkladne vysušiť cca 3 hodiny a tak si môžete malým vrtákom na jej okraji vyvŕtať dierku a prevliesť rybársky silón alebo tenký drôtik a zavesiť na miesto, kde ju chceme mať.

Maľované mandaly z CD 8

A tu je výsledok.

Maľované mandaly z CD - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Prekrásne mandaly, ďakujeme Pegybabi, sa super inšpiráciu Srdce

Artmama.sk