Škriatok z kartónov na vajíčka

Kartónové obaly na vajíčka sú vďačný tvorivý materiál. Stačí popustiť uzdu fantázii a môžete sa spolu s deťmi zabávať. Určite ich bude takáto činnosť baviť. Naviac použijete materiál, ktorý by inak skončil iba v odpade SlnkoSlnko

Na výrobu milého škriatka, ktorý môže kľudne zdobiť aj vianočný stromček budete potrebovať len pár vecí. Prázdny kartónový obal na vajíčka, vhodnú farbu, nemusí byť iba červená. Vlnu, vhodnú korálku na noc a na čapicu. A ešte kartónový krúžok s vonkajším priemerom 8c a vnútorným 4 cm. Ten rozstrihneme na polovicu.

Najskôr z kartónu vystrihneme vhodné stredné časti. Ideálne sú z kartónov na 10 kusov vajíčok, vystrihneme 4 kúsky. Kraje dobre začistíme nožničkami a natrieme zvolenou farbou. Ideálna bude akrylová, ale aj temperová je fajn.

Teraz sa pustíme do výroby brmbolca. Z kartónu vystrihneme kruh s vonkajším priemerom 8 cm a vnútorným 4cm. (keď to nebude na milimeter presne, nič sa nedeje ÚsmevÚsmev) Prestrihneme na polovicu. Dostaneme dve rovnaké časti. Z priadze odstrihneme asi 40 cm, vložíme medzi dve polovice kruhu tak, aby konce trčali z časti, kde sme strihali na polovicu (podľa obrázka). Priadzou začneme namotávať okolo kartónu. Podľa toho, či máme tenšiu alebo hrubšiu priadzu, volíme počet otočiek tak, aby bola brada dostatočne hustá. Nakoniec stiahneme trčiace konce k sebe, jemne zviažeme. Uzlík budeme postupne doťahovať. Nožnicami rozstrihneme priadzu na hornej hrane kartóna. Dotiahneme uzol, pevne zaviažeme. Vyformujeme do tvaru brady a upravíme nožnicami.

Postup na zhotovenie brmbolca je popísaný aj v tomto postupe: čapica s brmbolcom.

Teraz už len dáme škriatka dohromady. Priadzu z brmbolca prevlečieme cez špic kartónu, poistíme korálkou. Z vnútornej strany čapice nanesieme lepidlo, bradu prilepíme. Na koniec nalepíme väčšiu korálku ako nos. Samozrejme, kto chce, môže nalepiť aj oči.

Škriatok z kartónov na vajíčka 1

Potrebujeme: kartón, farby, štetec, priadzu, kartón, nožnice, lepiclo

Škriatok z kartónov na vajíčka 2

Z obalov vystrihneme strednú časť - budúcu čiapku. Okraje začistíme nožnicami do hladka.

Škriatok z kartónov na vajíčka 3

Nafarbíme

Škriatok z kartónov na vajíčka 4

kartónový krúžok prestrihneme na polovicu, do vnútra vložíme vlákno (označené bodkami) a začneme natáčať.

Škriatok z kartónov na vajíčka 5

Trčiacu priadzu voľne zviažeme, po vrchnej strane kartóna prestrihneme. Teraz konce priadze dobre utiahneme a zaviažeme. Brmbolec upravíme do želaného vzhľadu

Škriatok z kartónov na vajíčka 6

Konečná finalizácia. Koniec brmbolca navlečieme do čiapky, pridáme korálku na vrch. Okraj čiapky natrieme lepidlom a vlepíme brmbolec ako bradu. Lepidlom poistíme aj korálku na vrchu čiapky. Ak nemáme korálku, tak proste iba prilepíme priadzu, aby sa nevyvliekla. Nakoniec nalepíme nos a je hotovo.

Škriatok z kartónov na vajíčka 7

Ak sa vam viac páči škriatok s očami, kľudne ich prilepte. Ale aj bez nich bude super :)

Škriatok z kartónov na vajíčka - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Artmama.sk