Sviečka alebo svietnik

Ozdobné sviečky patria medzi obľúbené darčeky. Vyrobme  spolu jednu takú, z ktorej sa po vyhorení stane obal na sviečku alebo svietnik. Ten môžeme ďalej používať tak, že vo vnútri zapálime čajový kahanec

Pri výrobe použijeme parafín, ktorý sa topí pri teplote od 42 do 65 stupňov celzia. Pre jednoduchšiu manipuláciu parafín zahrievame vo vodnom kúpeli  vo vhodnej nádobe (napríklad zaváraninový pohár). Ak nemáme vločkový parafín, môžeme si pomôcť tým, že rozkrájame sviečky, kahance  a roztopíme tie.

Sviečka alebo svietnik 1

Pripravíme si malú sviečku s priemerom ako čajový kahanec, kovový obal s rovnými stenami a priemerom minimálne 3x väčším ako má sviečka, parafín, drobné ozdoby na zaliatie do parafínu (sušené pomaranče, škoricu, badyán, drobné šišky, vetvičky tuje), nádobu v ktorej budeme parafín rozpúšťať a hrniec s vodou.

Sviečka alebo svietnik 2

Vo vodnom kúpeli rozpustíme parafín. Na dno obalu vlejeme asi 1 cm rozpusteného parafínu a necháme chvíľu stuhnúť. Do stredu umiestnime pripravenú sviečku. Okolo nej poukladáme napríklad sušené citrusy, škoricu, rôzne korenie. Vďaka slabej vrstve na dne bude materiál dobre držať na mieste.

Sviečka alebo svietnik 3

Parafín znova rozpustíme a vlejeme do nádoby tak, aby sme zakryli celú sviečku. Pozor, knot musí ostať voľný.

Sviečka alebo svietnik 4

Sviečku necháme vychladnúť najlepšie do druhého dňa. Vodný kúpeľ zahrejeme do bodu varu na na krátko tam vložíme celú formu. Tým sa vosk po krajoch roztopí a našu osdobnú sviečku môžeme jednoducho vyklopiť von.

Sviečka alebo svietnik - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Sviečky mám rada, ozaj skvelý nápad aj prevedenie. Áno

(clap)(clap)(clap)ÁnoKvietok

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.