Tylové vianočné gule

Ak viete urobiť brmbolec z vlny, vytvoriť takéto nadýchané vianočné gule bude pre vás hračka. Farbu samozrejme zvoľte tak, aby vyhovovala  Vám. Alebo zaktuálnym  farebným trendom ÚsmevÚsmev.

Na jednu guľu potrebujeme cca 25cm tylu celej šírky (t.j. 140-150cm), dva kartónové kruhy  s priemerom 13(8)cm, pevnejšiu niť, nožnice a očko na baňky. Ak očko nezoženiete, kľudne zaveste guľu len na nitku.

Odstrihnite pevnú niť dlhú asi 30 cm a vložte medzi oba kruhy. Odstrihnite 2 pásy tylu o šírke cca 12,5cm. Pásy nemusia byť extrémne presne odstrihnuté, v hotovom brmbolci sa nepresnosti skryjú.

Oba pásy postupne natočte rovnomerne na kruh. Vnútornú niť začnite opatrne uťahovať a zároveň prestrihávať tyl na hrane kruhov. Ideálne je mať v tomto okamžiku pomocníka. Opatrne zaťahujeme a rozstríhame po celom obvode. Nakoniec pevne zviažeme a odstránime kartónové kruhy. Trčiace časti ostriháme a nasunieme očko. Ak treba, poistíme tavnou pištoľou.

Tylové vianočné gule 1

Farbu gulí zvolte podľa svojich potrieb

Tylové vianočné gule 2

25 cm tylu šírky 140-150cm, dva kartónové kruhy (priemer 13-8cm), pevná niť, očko na baňky, nožnice

Tylové vianočné gule 3

Odstrihneme 30cm pevnej nite a preložíme podľa obrázka medzi dve kolieska z kartónu

Tylové vianočné gule 4

Z tylu odstrihneme dva cca 12,5 cm pásy

Tylové vianočné gule 5

Začneme omotávať okolo kartónu podľa obrázka

Tylové vianočné gule 6

Omotané dvoma pásmi tylu, ideme strihať

Tylové vianočné gule 7

Do diery v strede vložíme prsty, aby sme pridržiavali tyl a začneme opatrne strihať po hrane. Zároveň priťahujeme niť v strede, aby sme zachytili všetky kúsky budúcej gule.

Tylové vianočné gule 8

Opatrne striháme a priťahujeme, striháme a priťahujeme. Nakoniec pevne utiahneme, zauzlíme a odstránime kartónové kolieska.

Tylové vianočné gule 9

Zasiniele očko a jemne nožnicami upravíme tvar. Guľa je hotová

Tylové vianočné gule 10

Guľa v bielej farbe.

Tylové vianočné gule - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

pekné

Vďaka ÚsmevÚsmev

Parádička....ÁnoÁno

Paráda
Krása :)

Dobrý nápad. Tá biela je veľmi pekná(clap)(clap)(clap)(clap)(clap)(clap)(clap)ÁnoÁnoÁnoÁnoÁno

Vďaka. Tá biela je originál z nášho stromčeka, tanto rok už tretí krát bude zdobiť. Fialová je taký úlet, že je to tento rok vraj moderná farba :)

Mne sa práve tá fialová zdá super Áno Možno aj v tmavomodrej farbe alebo z tylu s trblietkami by pekne ukázali. Na budúce Vianoce skúsim .

Nádhera Srdce(clap)Srdce

Artmama.sk