Niťová grafika: Vyšívané pohľadnice, postup a šablóny

Niťová grafika je nádherná technika, ktorou vytvoríte pozdravy či obrázky pre každú príležitosť. Ak si netrúfate vytvoriť vlastnú predlohu, hotové šablóny na niťovú grafiku nájdete v prílohe tohto postupu, stačí si ich len vytlačiť. A keďže je jar, tak aj predlohy sú jarné - kuriatko, zajko, kvety, košík s vajíčkami a kraslice. 

Potrebujeme: 

kancelársky papier, ceruzku, gumu, penovú podložku, dierovací nástroj s jednou ihlou a s dvoma ihlami (nemusí byť), výkres ľubovoľnej farby, odkazové lepiace papieriky, tenké vyšívacie nite (môžu byť aj obyčajné strojové), ihlu, priesvitnú lepiacu pásku, nožnice, tvrdý výkres na pohľadnicu (24 x 12 cm), farebné papiere, lepidlo na papier, príp. obojstrannú lepiacu pásku, rezačku na papier, ozdobnú rohovú dierovačku, príp. iné papierové dekorácie.

Niťová grafika: Vyšívané pohľadnice, postup a šablóny 1

Na papier veľkosti pohľadnice (A6) si ceruzkou načrtneme obrysy motívu, ktorý chceme vyšiť. Motív by mal byť čo najjednoduchší. Premyslíme si spôsob vyšívania, môžeme si ho naznačiť do náčrtku.

Z čistého výkresu, na ktorý chceme vyšívať, vystrihneme štvorec (pri iných motívoch to môže byť aj obdĺžnik, elipsa alebo iný tvar) požadovanej veľkosti. Na ten položíme pripravený motív tak, aby bol v strede. Pomôže nám priloženie cez okno alebo oproti svetlu. Lepiacim papierikom motív prichytíme o podkladový výkres a položíme na penovú podložku.

Ihlou začneme prepichovať body, do ktorých budeme vyšívať. Prepichneme naraz motív aj výkres pod ním. Takto “vybodkujeme” všetky čiary motívu.

Na súvislé čiary je vhodné použiť dvojihlu, aby sme zachovali rovnaké vzdialenosti medzi jednotlivými dierkami.

Odlepíme vrchný náčrt a zostane nám vydierkovaný motív na výkrese.

Začneme vyšívať. Neodporúčam robiť uzlíky, lepšie je koniec nitky zaistiť z rubovej strany lepiacou páskou. Najskôr vyšívame listy zelenou nitkou.

Potom vyšijeme kvietky púpavy žltou a bielou nitkou (príp. striebornou) odkvitnutú hlávku. Kruhovú hlávku ešte obšijeme po obvode tak, že vpichujeme z 1. do 8. dierky a posúvame sa dookola o jednu dierku. Vznikne krásny kruhový obvod, ktorý zakryje všetky drobné nedostatky. A výšivka je hotová.

Kartičku s vyšitým motívom upravíme – orežeme na potrebnú veľkosť, zastrihneme rohy ozdobnou dierovačkou, a pod., Prilepíme na pohľadnicu. Fantázii sa medze nekladú. Je veľa spôsobov ako vzor umiestniť na pohľadnicu a ďalej ozdobiť.

Niťová grafika: Vyšívané pohľadnice, postup a šablóny - foto postup
PrílohaVeľkosť
Image icon sablony_nitova_grafika.jpg411.99 KB

Fotopostupy: 

Komentáre

Neskutočne obdivujem, však to toľko "pipľavej" roboty. Áno(clap)Áno

Artmama.sk