Tvoríme s gombíkmi: obrázky, kytica, náušnice, brošňa a náhrdelník

Možno aj vy máte doma krabičku plnú rôznych gombíkov. Nájdu sa tam obyčajné košeľové, ale aj krásne a originálne kúsky. Všetky čakajú na svoje znovuobjavenie. Poďme do toho spolu! Stačia jednoduché pomôcky a môžeme vyrobiť zaujímavú dekoráciu alebo módny doplnok.

Gombíkový obrázok

Gombíkový obrázok

Najdôležitejšie je vybrať správne gombíky. Potom už stačí iba tvrdý papier a lepidlo. Obrázok môžeme ozdobiť aj rôznymi kúskami pásky, papierovými prúžkami či inými tvarmi, alebo môžeme vzor dokresliť.

Gombíkový pozdrav

Náušnice z gombíkov

Náušnice z gombíkov

Pár jedinečných gombíkov je škoda skrývať v škatuli. Na ich premenu postačí sekundové lepidlo,
základ na napichovacie náušnice a kliešte na odstránenie očka. Doslova za pár minút je nový módny doplnok na svete.

Gombíková kytica

Nazbieralo sa vám viac veľkých farebných gombíkov? Stačí asi 40 cm drôtu hrubého 0,4 mm a pár korálikov. Z nich si jednoducho vyrobíme kyticu, ktorá vydrží veľmi dlho.

Na výrobu tejto dekorácie sú vhodné drobné košeľové gombíky. Nádobu, prípadne papierovú rolku, obalíme farebným papierom, na ktorý následne lepíme gombíky. Výsledný vzor je už len na našej fantázii. Usporiadanie môže byť pravidelné alebo aj úplne asymetrické.

Brošňa s gombíkom

Brošňa s gombíkom

Gombíky môžeme využiť aj pri tvorbe brošní. Stačí výrazný kus a z obyčajnej brošne je zrazu neprehliadnuteľný doplnok. Ak použijeme reflexnú stuhu, brošňa pripnutá na taške poslúži aj ako bezpečnostný prvok. 

Brošňa s gombíkom

Potrebujeme asi 80 cm stuhy širokej 2 – 3 cm a gombík. Stuhu zložíme po dĺžke na polovicu a začneme prešívať podľa obrázka. Zošitú stuhu nariasime, zošijeme do tvaru kvetu a do stredu umiestnime veľký gombík. Na záver pripevníme brošňové zapínanie alebo šnúrku a umiestnime na tašku.

Šitý náhrdelník s gombíkmi

Šitý náhrdelník s gombíkmi

Na výrobu náhrdelníka si pripravte filc, ihlu, niť, stuhu na zaviazanie a lepidlo. Z pevnejšieho filcu si vystrihneme dva diely v tvare budúceho náhrdelníka. Gombíky prišijeme na jeden vystrihnutý diel. Keď sme s rozmiestnením a hustotou gombíkov spokojní, na rubovú stranu umiestnime stuhu, nanesieme lepidlo, najlepšie z tavnej pištole, a priložíme spodný diel náhrdelníka. Podobným spôsobom môžeme vyrobiť aj náušnice.

Forums: 

Kľúčové slová: 

originálny nápad

Artmama.sk