Dekoračná fľaša - technika antique

Niekedy sa k nám do domácnosti zatúla netradičná fľaša, ktorú môžeme ozdobiť
a urobiť z nej krásny darček stačí ju len naplniť kvalitným likérom či pálenkou
alebo nám bude slúžiť ako pekná dekorácia.

Dekoračná fľaša -  technika antique 1

Potrebujeme: Odmastenú a dôkladne očistenú fľašu, motív zo servítky, z ryžového papiera alebo nami vytlačený motív na ryžový alebo tenký hodvábny papier, lepidlo na decoupage , bielu a čiernu akrylovú farbu, gesso (ja som použila čierne), lak na záverečné lakovanie (používam Pamlak matný), papierovú lepiacu pásku, nožnice, plochý štetec, tenší štetec, modelovaciu hmotu schnúcu na vzduchu, silikonovú modelovaciu formu, lepidlo, bronzovú antikovaciu pastu, wax pastu zlatú alebo biele zlato, suchú handričku.

Dekoračná fľaša -  technika antique 2

Ako na to: Najprv si vystrihneme alebo obtrháme motív, ktorý chceme nalepiť na fľašu, priložíme k flaši a fixou si poznačíme okraje motívu a nalepíme papierovú lepiacu pásku.

Dekoračná fľaša -  technika antique 3

Dekoračná fľaša -  technika antique 4

Plochu natrieme bielou akrylovou farbou, nemusíme tupovať ale natrieme to štetcom, je to podklad pod motív….natrieme to 2x. Štupel keďže je z materiálu na ktorý by sa akrylová farba nechytila, natrieme gessom (ja som mala doma len čierne) ale môže byť aj biele gesso. Aby sa nám lepšie pracovalo so štupľom, tak som ho vsadila do tuby od lepidla.

Dekoračná fľaša -  technika antique 5

Ak nám farba aj gesso už riadne preschli, odstránime lepiacu pásku a začneme na fľašu lepidlom na decoupage (ja používam aj na tento účel Pamlak) a štupeľ lepiť na kúsky natrhanú pokrčenú servítku – tú tretiu vrstvu zo servítky.

Dekoračná fľaša -  technika antique 6

Dekoračná fľaša -  technika antique 7

Ak to máme dôkladne suché, tak budeme nanášať čiernu akrylovú farbu ako na fľašu tak aj na šupeľ a to plochým štetcom. Pre tentokrát nemusíme používať tupovací štetec. Natierame dôkladne aby nám nepresvitala servítka alebo sklo fľaše. Po dôkladnom presušení natrieme fľašu ešte raz.

Dekoračná fľaša -  technika antique 8

Ak bude fľaša celkom suchá, nalepíme motív zo servítky, ryžového papiera na fľašu, prelakujeme ho a ak preschne, prelakujeme ho ešte raz.

Dekoračná fľaša -  technika antique 9

Pomocou modelovacej pasty a silikónovej formy si urobíme 3D reliéfy a dôkladne ich prilepíme okolo motívu na fľašu.

Dekoračná fľaša -  technika antique 10

Dekoračná fľaša -  technika antique 11

Dekoračná fľaša -  technika antique 12

Necháme asi pol hodinu aby trošku vytvrdla a potom ju tenším štetcom natrieme čiernou akrylovou farbou.

Dekoračná fľaša -  technika antique 13

Po dôkladnom presušení si na kúsok alobalu dáme bronzovú antikovaciu pastu, prstom ju jemne nanášame na celú fľašu, štupeľ a 3D efekty tak, že prst namočíme do pasty, rozotrieme na alobale a veľmi zľahka ju nanášame. Trošku preleštíme handričkou a potom takýmto istým spôsobom zľahka nanesieme aj wax pastu. Na záver celú fľašu aj štupeľ prelakujeme Pamlakom.

Dekoračná fľaša -  technika antique - foto postup

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

och, to už je vyšší level, nádhera Srdce

Perfektné! 

SlnkoPerfektný postup,hodný majstra.(clap)(clap)(clap). Tvoje návody nemajú chybuÁnoÁnoÁno

Artmama.sk