Krakelovanie na sklo - fotopostup

Krakelovanie na sklo sa mi podarilo snáď na piaty pokus, kym som zistila, že problém nie je v mojom postupe, ale v akrylovej farbe.

Čisté sklo natrieme tenkou vrstvou krakelovacieho laku v jednom smere, pri väčšej vrstve lak trochu steká po skle. Necháme vyschnúť cca 1 až 2 hodiny.

Najháklivejšou časťou je nanášanie akrylovej farby. Natieranie farby štetcom, nie je najlepšie, vidno všetky nadpájania ťahov štetca. Najlepšie je nanášanie farby vhodnou špongiou, nie ťahom, ale "capkaním".

Ak pracujeme rýchlo, čo po chvíľke praxe ide, môžeme sa vrátiť aj na nezafarbenú plochu späť. Kým som prišla na to, prečo prvé pokusy nedopadli dobre, chvíľu to trvalo. Až tretia biela akrylová farba sa správala po nanesení ako mala. Predchádzajúce robili bublinky a poriadne nechytali na sklo.

Prasklinky sa vytvárajú veľmi rýchlo, po zaschnutí povrch ešte niekoľko krát prelakujeme lakom na decoupage. Kedže som nemala servítky, ktoré by na moje pokusy pasovali, ostali tak. Akurát Martinka neodolala bielej flaštičke a oservítkovala ju. (sun) Máte to v troch farbách, snáď niekomu postup pomôže.

 Fotopostup na krakelovanie na iné povrchy nájdete tu 

Krakelovanie na sklo - fotopostup 1

Krakelovanie na sklo - fotopostup 2

Krakelovanie na sklo - fotopostup 3

Krakelovanie na sklo - fotopostup 4

Krakelovanie na sklo - fotopostup 5

Krakelovanie na sklo - fotopostup 6

Krakelovanie na sklo - fotopostup 7

Krakelovanie na sklo - fotopostup 8

Krakelovanie na sklo - fotopostup 9

Krakelovanie na sklo - fotopostup 10

Krakelovanie na sklo - fotopostup 11

Krakelovanie na sklo - fotopostup 12

Krakelovanie na sklo - fotopostup 13

Krakelovanie na sklo - fotopostup 14

Krakelovanie na sklo - fotopostup 15

Krakelovanie na sklo - fotopostup 16

Krakelovanie na sklo - fotopostup 17

Krakelovanie na sklo - fotopostup - foto postup

Fotopostupy: 

Komentáre

ÁnoÁnoÁno(clap)(clap)(clap)ÁnoÁnoÁno

ÁnoÁnoÁno(clap)(clap)(clap)

(clap)(clap)(clap)(clap)(clap)(clap)

nezdarilo sa...postupovala som presne,,lak farba praskací lak.. a nič..Smútok

Sli ste v postupe krakelovaci lak, to je ten co vytvara prsakliny, v tenkej vrstve, skoro dve hodiny pauza a potom nanasanie farby pomocou spongie, vyslovene len "otapkavanim!?

tak asi som spravila zlý postup..ja som najprv natrela štetcom decoupage varnish glue  nechala som dve hod.vyschnút..potom farba acrulie paint matte z hubku ..asi pol hod.som nechala vyschnúť... a natrela som zo štetcom craquelle medium ..praskací lak.. posielam aj použité materiály.. 

Zacina sa krakelovacim lakom, tym na praskliny, potom fatbou a na koniec sa prelakuje.

ďakujem ...idem na to..Úsmev

zadrilo sa ...len tie praslkiny sú slabšie..troška mi stekal lak...budem ešte skúšať vylepšiť...moc vám ďakujem

ono aj kvalita akrylovej farby je dolezita a praskliknky su este krajsie ked su jemnejsie. 

môžem vedieť akú používate??

ja uz neviem, bolo to davnejsie, ale sami zda, ze take lacnejsie velmi nefungovali, tie z hobby kretivnych obchodov by mali byt dobre.

ďakujem ste nesmierne zlatá...KvietokSrdce

Artmama.sk