Strih na rúško, ktoré prilieha k nosu, nejde do očí a netlačí za ušami

Fotopostup na rúško, ktoré dobre sedíDlho som hľadala najoptimálnejší strih na rúško. Keď som konečne doriešila jeho priliehanie, pomocou všitého drôtika, stále mi ešte vadilo, že pri sklonení hlavy, čo sa pri nakupovaní bežne stáva, mi rúško šlo do očí... Ani gumičky za ušami nie sú veľkou výhrou, po čase tlačia. Na internete som našla zaujímavý nápad, ktorý som skúsila realizovať. Jeho výhodou je, že si viete šnúrky za ušami úplne jednoducho a kedykoľvek nastaviť.

Strih na rúško  som použila, taký, kde je každá časť rúška zošitá z dvoch dielov. Na konci postupu nájdete v prílohe strih - šablónu. Veľkosť je pre dospelého a k strihu je potrebné pridať cca 8 mm na zašitie. Ja som pridala viac potom som to ostrihala. Pri tomto rúšku som použila drôtik z použitého jednorázového rúška. Tu nájdete viac nápadov čím nahradiť drôtik  v rúšku. Samozrejme veľmi dôležitý je správny výber látky, musí byť bavlnená, priedušná a príjemná na tvár.

Výhoda tohto rúška je, že keď si ho potrebujete a môžete na chvíľu zložiť, ostane pekne visieť na krku. 

Strih na rúško, ktoré prilieha k nosu, nejde do očí a netlačí za ušami 1

Rúško s nastavovaním šnúrok okolo uší vzadu na krku

Látku prehneme napoly a vystrihneme spolu 4 rovnaké diely. Na zašitie stačí pridať cca 8 mm, menej ako ja.

V oblúku diely zošijeme, lícovou stranou vo vnútri.

Skúsime švi rozžehliť. V oblúku, môžeme presah aj nastrihať.

Spojíme k sebe diely lícovou stranou vo vnútri, dbáme aby boli horné časti spolu, prešijeme hornú a spodnú časť, boky nezošívame

Cez otvor rúško prevrátime a kraje obšijeme, predtým bočne časti zahneme dovnútra.

Do hornej časti všijeme drôtik, použila som z jednorazového rúška.

Drôtik vsunieme cez bočný otvor, vycentrujeme ho v hornej časti, prišpendlíme a prišijeme podľa obrázka.

Pripravíme si dve pútka cca 5 cm a šnúrku dlhú cca 1m a systém na sťahovanie šnúrky, môžno nájdete v starej vetrovke, rukaviciach ...

do zahnutých bočných dielov zašpendlíme pútka a šnúrku cez ne prevlečenú podľa obrázka.

tesne popri kraji prešijeme, treba dávať pozor, aby spodná aj horná časť boli rovnako zahnuté.

Hotové rúško s nastavovaním šnúrok vzadu na krku.

Strih na rúško, ktoré prilieha k nosu, nejde do očí a netlačí za ušami - foto postup
PrílohaVeľkosť
PDF icon Strih na tvarované rúško6.53 KB

Fotopostupy: 

Klúčové slová: 

Komentáre

Kamilka ďakujem za tento strih aj systém zaťahovania. Rúško perfektne sedí, celá rodina je nadšená. Poradím že ak nemáte vhodnú šnúrku, tak ja som použila úplne nové tenké šnúrky do topánok. Majú ideálnu dĺžku aj hrúbku, netlačia za ušami ani na krku. A ešte som ich spravila dvojfarebné, čo sa mi hodí k outfitu tak tú stranu dám ako vonkajšiu. 

Som velmi rada, ze sa podarilo a sedia Áno(clap)Áno Tiež už som rozmýšľala nad šnúrkami do topánok, len som malo hľadala ....

Rezervné šnúrky do topánok som "vytiahla do boja" hneď po minutí domácich zásob tenkých gumičiek. Guľaté lepšie pasujú za uši a ploché sa zase lepšie viažu okolo hlavy.Mrkám

ÁnoMrkám

Zdravím, zaujal ma tento strih, rada by som ho vyskúšala, pokazila sa mi však tlačiareň. Mohli by ste mi, prosím, poslať bližšie rozmery jednotlivých strán? Dúfam, že strih doma nakreslím. Vďaka.

Ani moja tlačiareň nefunguje, tak som to len obkreslila z počítača. Stačí si priložiť pravítko ku displeju a približovať dokument so strihom dovtedy kým vyznačená čiara naozaj nebude mať 12.5 cm. Potom to ide zľahka okopírovať ceruzkou.

Rúško vyšlo úžasne, ďakujem a chválim návod. 

Aj som nad týmto spôsobom uvažovala v noci, keď som nemohla zaspať, ale syn mi to asi vytlačí.  V každom prípade vďaka za nápad a prajem všetkým "naničmamám"  ničím nerušené dni.

Skvelý nápad, Áno to by mi nenapadlo, som rada, že rúško sedí. Úsmev

postupy - nakresy nestoja za nic - chyba mnozstvo udajov/rozmerov

Plačem

Tento strih je tu pridaný prílohe v realnom rozmere, pri vytlaceni pdf suboru dostanete strih na rúško pre dospelú osobu, akurát je potrebné pridať cca 8 mm na zašitie. Nie je tu návod na jeho nakreslenie, bez tlače.

Artmama.sk